Tygodnie tematyczne stymulują impulsowe dokładanie produktów do koszyka

www.portalspozywczy.pl 24 marca 2016 12:47

Oprócz tygodni tematycznych związanych z kuchniami poszczególnych regionów świata, Lidl organizuje tygodnie zdrowia. Obecnie firma rozpoczyna kolejny Tydzień Zdrowia, promując tym samym ofertę rowerów oraz zdrowych i lekkich produktów spożywczych.

Jest to już druga akcja tego rodzaju w tym roku. Pierwsza odbyła się w styczniu pod hasłem „Bądź w formie“ i również dotyczyła asortymentu non food (sprzęt fitness) oraz food (lekkie przekąski i zdrowa żywność).

Sieć Lidl jako pierwsza w Polsce wprowadziła cykliczne tygodnie tematyczne i od 9 lat je kontynuuje.

Według ekspertów akcje tematyczne przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży, ponieważ Polacy lubią "polować" na okazję.

– Tygodnie tematyczne służą do generowania dodatkowego ruchu w sklepie, zwiększania jednorazowego koszyka zakupowego. My Polacy z natury jesteśmy łowcami okazji, dlatego chętnie polujemy na produkty, które mogą zaraz zniknąć, które może wykupić nasz przysłowiowy sąsiad, u którego trawa jest zawsze bardziej zielona. Z punktu widzenia sieci taka postawa pozwala stymulować impulsowe dokładanie produktów do koszyka. A na takim koszyku marże są dużo lepsze niż na produktach regularnych – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane