PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Tylko 11 proc. nowych sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat

Autor: pr/dlahandlu.pl 17 czerwca 2015 09:31

Badania dowodzą, że ponad 70 proc. e-biznesów kończy się porażką, a tylko 11 proc. nowych sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat. Tradycyjne metody zwiększania sprzedaży nie zawsze się sprawdzają lub też wymagają dużych nakładów finansowych. E-firmy szukają więc innych sposobów na pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych.

Dzięki leadom, e-przedsiębiorca zyskuje obszerną bazę danych potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą, do których może kierować dalsze akcje marketingowe, mające w efekcie przełożyć się na większą sprzedaż. Eksperci z Sociomantic Labs radzą jak skutecznie pozyskiwać leady sprzedażowe w internecie.

Stwórz produkt unikatowy, limitowany, a więc pożądany

Kiedy rośnie popyt na dany produkt czy usługę? Gdy podaż jest ograniczona. Działa tu prosty mechanizm psychologiczny – niedobór produktu sprawia, że chcemy go bardziej, najlepiej zaraz, bo wkrótce nie będzie dostępny. Skuteczną metodą pozyskania leadów sprzedażowych jest więc prezentowanie limitowanej czasowo oferty. Dobrze limitować nie tylko sam czas, ale również ilość produktów czy usług. – Limitowanie ma również inny pozytywny aspekt – skłania klientów do nieodkładania zakupów na bliżej nieokreśloną przyszłość, np. kluby zakupowe w ramach zachęty stosują banery z zegarkami pokazującymi czas do zakończenia oferty – tłumaczy Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs.

Dostosuj ofertę do każdego etapu procesu zakupowego

Konsumenci mogą znajdować się na różnych etapach procesu zakupowego. Ktoś może na początek szukać tylko informacji, aby lepiej poznać dany produkt, jednak nie jest jeszcze przekonany do jego zakupu. Takiemu klientowi warto pokazać podobne produkty z danej kategorii, które mogą bardziej mu odpowiadać. Inny klient może już myśleć o zakupie danego produktu i być może umieścił go na swojej liście zakupowej na stronie e-sklepu. Taką osobę do dokonania zakupu skusić może na przykład możliwość bezpłatnego zwrotu produktu do sklepu. Jeszcze inny kilka dni temu dokonał zakupu. Wówczas sklep powinien rozważyć zaoferowanie mu innych produktów z tej serii. Warto bowiem konstruować ofertę dla konsumenta pod kątem ,,etapu sprzedażowego”, na którym aktualnie się znajduje i działać tak, aby chciał przejść do następnego kroku, którym docelowo jest zakup.

Wykorzystuj święta i inne okazje

Dobry e-sprzedawca umie wykorzystać każdą zbliżającą się okazję lub święto na potrzeby sprzedaży produktów i usług. Unikatowa ,,świąteczna” oferta, wielka wyprzedaż z okazji nadejścia wiosny, Dnia Matki itd. Działania sezonowe zawsze podnoszą słupki sprzedaży. – Święta i rozmaite okazje to dobry czas dla e-commerce – mówi Maciej Wyszyński z Sociomantic Labs. – W przypadku promocji lub wyprzedaży w takim okresie możliwe jest osiągnięcie nawet 10-krotnie wyższego wskaźnika konwersji. Każdy e-sklep powinien z wyprzedzeniem planować tego rodzaju działania, ponieważ jest o co walczyć – dodaje Wyszyński.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    7,40

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane