Tylko trzech na stu odwiedzających e-sklep staje się jego klientem

Autor: www.dlahandlu.pl 24 lutego 2016 09:25

Nie każdy internauta trafiający do sklepu internetowego jest gotowy do dokonania zakupu. Eksperci z Sociomantic Labs zalecają firmom wdrożenie nowej strategii Full Funnel, która polega na równomiernym wspieraniu wszystkich faz procesu zakupowego, a nie tylko skupianiu się na etapie tuż przed zakupem. Eksperci wyjaśniają, jak skutecznie oddziaływać na klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej, w tzw. lejku sprzedażowym.

Budowanie świadomości marki sklepu

Klienci docenią wysoką jakość obsługi czy szybką dostawę sklepu internetowego pod warunkiem, że do niego dotrą. Zdaniem ekspertów liczba sklepów internetowych w Polsce wzrośnie o 7 proc. i osiągnie w 2016 roku poziom 23,5 tys. Jak przy stale rosnącej konkurencji przyciągnąć e-klientów do odwiedzenia sklepu? Najczęściej wykorzystywaną metodą są kampanie reklamowe online. Nie zawsze jednak najlepsze efekty osiągane są dzięki olbrzymim budżetom – ważniejsze od „ile wydamy” staje się „w jaki sposób je wydamy”. Przykładem może być np. słynna kampania AdWords Snickersa, w której wykorzystano pomyłki przy wpisywaniu haseł do wyszukiwarki internetowej czyli tzw. misspelling. Użytkownikom, którzy błędnie wpisywali w Google różne frazy np. zamiast „business” w pośpiechu tworzyli słowo „buisness”, prezentowano reklamę „Nie możesz pisać poprawnie, gdy jesteś głodny”. Kreatywna kampania reklamowa okazała się wielkim sukcesem marki. Z kolei, aby powiększyć grono klientów e-sklepu, dobrze sprawdzają się tzw. kampanie zasięgowe (reach), w których można wyłączyć aktualnych klientów sklepu i osoby, które kiedykolwiek go odwiedziły i skierować reklamę wyłącznie do nowych odbiorców. Zachęcenie internautów do odwiedzenia e-sklepu, to nie tylko rola kampanii reklamowych. Konsumenci, zanim zaczną rozważać zakup, będą poszukiwali informacji – czytając artykuły eksperckie czy recenzje na blogach, w grę wchodzi zatem tzw. content marketing. Sklep zawczasu powinien zadbać o to, aby także na tym polu aktywności marketingowej być dobrze przygotowanym.

 Detale mają znaczenie, czyli o czym musisz pamiętać zanim zaprosisz do sklepu internautów

57 proc. konsumentów opuści stronę, jeśli ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Opinie o sklepie mają znaczenie dla 59 proc. badanych przy ocenie jego wiarygodności, dostępność różnych form e-płatności dla 17 proc., a 38 proc. konsumentów zwraca uwagę na możliwość zapłaty przy odbiorze – wynika z badania Gemiusa. Szansę na zrobienie dobrego wrażenie na e-kliencie mamy najczęściej tylko raz. Zatem jeżeli już uda nam się przyciągnąć internautę do naszej witryny zróbmy wszystko, aby jak najdłużej na niej pozostał oraz dokonał zakupu. Każdy aspekt działania e-biznesu ma znaczenie – począwszy od szybkości ładowania strony internetowej, jej funkcjonalności i intuicyjności, przez ekspozycje produktów, wersję mobilną serwisu, aż po możliwość dogodnej realizacji e-płatności.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.