Udział sieci Biedronka w sprzedaży Grupy stanowi około 61,3 proc.

Autor: dlahandlu.pl 13 sierpnia 2012 12:06

Udział sieci Biedronka w sprzedaży Grupy stanowi około 61,3 proc.

W pierwszym półroczu 2012 roku, sieć Biedronka umocniła się na pozycji lidera w sektorze handlu detalicznego w Polsce. Wzrostowi sprzedaży w polskiej branży handlu detalicznego o 18,1% towarzyszył wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) o 7% oraz wzrost liczby sklepów, których przybyło 234 w porównaniu z poprzednim okresem 2011 roku. Produkty marki własnej odpowiadają za 54,8% sprzedaży firmy.

Jak podaje sieć, spowolnienie wzrostu gospodarczego w Polsce znalazło odzwierciedlenie w sprzedaży sektora handlu detalicznego. Wzrost rynku odnotował spadek o trzy punkty procentowe w porównaniu z pierwszym kwartałem roku. Taki scenariusz gospodarczy doprowadził do niższego poziomu wzrostu sieci Biedronka w drugim kwartale w porównaniu z niedaleką przeszłością.

Zysk EBITDA wygenerowany przez Biedronkę wzrósł o 24.8% w zł (+16,5% w euro).(.....) W pierwszym półroczu 2012 roku, sieć Biedronka realizowała swój ambitny plan otwierając 76 sklepów, zgodnie z planami otwarcia około 250 nowych placówek do końca roku.

Od chwili, gdy sieć Biedronka rozpoczęła, w ostatnim kwartale 2011 roku, proces odświeżania układu swoich sklepów eksponując świeże owoce i warzywa poprzez umieszczenie ich na pierwszych stanowiskach od wejścia do sklepu, zmiany zostały wprowadzone już w 1149 placówkach. Zakończenie procesu zmiany wystroju wszystkich sklepów jest przewidywane na październik tego roku. Zmiany nawyków żywieniowych wśród polskich konsumentów są także widoczne we wzroście sprzedaży towarów świeżych.

- W  obszarze produkcji, warunki rynkowe pozostają trudne, ale nie przeszkodziło to markom będącym w portfelu Grupy zwiększyć udziału w rynku. Łączna sprzedaż w tym obszarze wzrosła o 1,3% w drugim kwartale roku oraz w sumie o +0.1% przez pierwsze sześć miesięcy 2012 roku.Spadek marży EBITDA odzwierciedla decyzję o poprawie konkurencyjności cenowej oraz zwiększeniu inwestycji marketingowych w pewnych kluczowych kategoriach, tym samym napędzając wzrost udziału rynkowego w takich kategoriach, jak środki higieny osobistej czy produkty chemii gospodarczej - informuje spółka.

Grupa jest pewna tego, że dzięki możliwościom wykonawczym sieci Biedronka, bazującym na szczegółowej kontroli kosztów oraz ciągłej poprawie poziomu wydajności, niewielkie spowolnienie wzrostu sprzedaży nie będzie miało znacznego wpływu na wyniki oraz przepływy gotówki spodziewane na ten rok.

Program inwestycyjny Grupy wyniesie około 650 milionów euro, przy czym około 80% nakładów zostanie zainwestowanych w Polsce.

Przypomnijmy, skonsolidowane przychody Grupy wyniosły 5,108 mld euro i wykazały 7,5-proc. wzrost w porównaniu z I półroczem 2011 r. Przychody sieci w Polsce urosły o 18 proc. w lokalnej walucie i plasowały się na poziomie 3,13 mld euro. Biorąc pod uwagę sam II kwartał, wzrost sprzedaży w Polsce wyniósł 7,6 proc.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane