UOKiK: Eksperci doradzą, co zrobić z niechcianym prezentem

Autor: PAP 6 grudnia 2016 14:57

W niektórych supermarketach oraz w internecie do 30 grudnia br. eksperci będą udzielać bezpłatnych porad prawnych osobom, które kupią nietrafiony prezent świąteczny. To inicjatywa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i pięciu organizacji konsumenckich.

UOKiK przypomina, że grudzień to czas intensywnych zakupów w związku ze zbliżającymi się świętami. "Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących +promocji+. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym. Wzorem ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił projekt świątecznego poradnictwa dla konsumentów" - poinformował we wtorek UOKiK w komunikacie. Głównym celem akcji jest dotarcie do konsumentów z szybką i łatwo dostępną poradą w miejscach, w których najczęściej robią zakupy.

W inicjatywę Urzędu włączyło się pięć organizacji konsumenckich: Federacja Konsumentów (poradnictwo bezpośrednie w supermarketach i on-line na profilu na Facebooku), Fundacja Konsumentów (poradnictwo za pomocą formularza on-line), Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego "DEXTRUM" (poradnictwo bezpośrednie w kamperach), Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja (wykłady dla seniorów w sanatoriach i dyżur on-line na stronie organizacji) oraz Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST (poradnictwo dla osób niesłyszących - filmiki o tematyce konsumenckiej oraz dyżur on-line).

Eksperci Federacji Konsumentów podkreślają, że zakupy pozostawione na ostatnią chwilę obarczone są dużym ryzykiem; robione pod presją czasu, przymusu, niosą ze sobą niebezpieczeństwo zakupu nieprzemyślanego lub podpisaniem niekorzystnej umowy. Dlatego w tym czasie konsumentom należy się szczególna ochrona.

Eksperci Federacji swoją pomoc będą oferować zarówno w supermarketach, jak i w intrenecie. Dyżurują oni w tygodniu na stoiskach mobilnych w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Dodatkowo konsumenci mogą zgłosić się po bezpłatną poradę on-line na profilu Federacji Konsumentów na Facebooku.

Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani ekspresową poradą prawną, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej trzy dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również szukać odpowiedzi na swój problem w gotowym zbiorze porad zamieszczonym na stronie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.