UOKiK: Eksperci doradzą, co zrobić z niechcianym prezentem

Autor: PAP 6 grudnia 2016 14:57

W niektórych supermarketach oraz w internecie do 30 grudnia br. eksperci będą udzielać bezpłatnych porad prawnych osobom, które kupią nietrafiony prezent świąteczny. To inicjatywa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i pięciu organizacji konsumenckich.

UOKiK przypomina, że grudzień to czas intensywnych zakupów w związku ze zbliżającymi się świętami. "Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących +promocji+. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym. Wzorem ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił projekt świątecznego poradnictwa dla konsumentów" - poinformował we wtorek UOKiK w komunikacie. Głównym celem akcji jest dotarcie do konsumentów z szybką i łatwo dostępną poradą w miejscach, w których najczęściej robią zakupy.

W inicjatywę Urzędu włączyło się pięć organizacji konsumenckich: Federacja Konsumentów (poradnictwo bezpośrednie w supermarketach i on-line na profilu na Facebooku), Fundacja Konsumentów (poradnictwo za pomocą formularza on-line), Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego "DEXTRUM" (poradnictwo bezpośrednie w kamperach), Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja (wykłady dla seniorów w sanatoriach i dyżur on-line na stronie organizacji) oraz Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST (poradnictwo dla osób niesłyszących - filmiki o tematyce konsumenckiej oraz dyżur on-line).

Eksperci Federacji Konsumentów podkreślają, że zakupy pozostawione na ostatnią chwilę obarczone są dużym ryzykiem; robione pod presją czasu, przymusu, niosą ze sobą niebezpieczeństwo zakupu nieprzemyślanego lub podpisaniem niekorzystnej umowy. Dlatego w tym czasie konsumentom należy się szczególna ochrona.

Eksperci Federacji swoją pomoc będą oferować zarówno w supermarketach, jak i w intrenecie. Dyżurują oni w tygodniu na stoiskach mobilnych w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Dodatkowo konsumenci mogą zgłosić się po bezpłatną poradę on-line na profilu Federacji Konsumentów na Facebooku.

Dla konsumentów, którzy chętnie korzystają z mediów elektronicznych i są zainteresowani ekspresową poradą prawną, Fundacja Konsumentów uruchomiła formularz porad on-line. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej trzy dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również szukać odpowiedzi na swój problem w gotowym zbiorze porad zamieszczonym na stronie.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane