UOKiK: Eurocash i Mila konkurują między sobą na 21 rynkach lokalnych

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2017 14:32

UOKiK: Eurocash i Mila konkurują między sobą na 21 rynkach lokalnych Sklep Mila w Płocku

Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Eurocash i właściciel sklepów Mila konkurują ze sobą na 21 lokalnych rynkach, ponadto pomiędzy tymi podmiotami zachodzi relacja dostawca - odbiorca – poinformował UOKiK. Urząd podkreśla, że skierowanie do drugiego etapu postępowania w sprawie przejęcia przez Eurocash kontroli nad właścicielem sieci sklepów Mila nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Eurocash poinformował, iż Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował postępowanie dotyczące przejęcia sieci supermarketów Mila do drugiej fazy. Jak podała wówczas spółka, postanowienie zakłada m.in. przeprowadzenie analiz lokalnych rynków detalicznej sprzedaży FMCG w kilkunastu miejscowościach, w których działają zarówno sklepy Mila, jak i sklepy powiązane z Grupą Eurocash (Delikatesy Centrum lub/i Eko).

UOKiK informuje obecnie, iż zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem, urząd uznał, że terenem, na którym przedsiębiorcy rywalizują ze sobą jest obszar 10-15 minut jazdy samochodem od przejmowanej placówki. - Uczestnicy koncentracji rywalizują ze sobą aż na 21 określonych w ten sposób lokalnych rynkach. Ponadto pomiędzy Eurocash i Domelius zachodzą relacje dostawca-odbiorca. Pierwsza ze spółek jest hurtowym sprzedawcą wyrobów tytoniowych i impulsowych (np. ustawionych blisko kasy), natomiast sieć sklepów Mila jest jej potencjalnym klientem – czytamy w komunikacie UOKiK

- Postępowanie przeszło do drugiej fazy, ponieważ niezbędne jest przeprowadzenie badania rynku. UOKiK musi przede wszystkim sprawdzić udziały rynkowe uczestników transakcji oraz ich konkurentów. Pozwoli to na ocenę, czy koncentracja nie stanowi zagrożenia dla konkurencji. Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia - dodano.

Działalność uczestników koncentracji pokrywa się w zakresie detalicznej sprzedaż artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku. Eurocash jest organizatorem sieci sklepów detalicznych, m.in. Delikatesy Centrum, Groszek, czy Lewiatan. Zajmuje się również sprzedażą hurtową. Właścicielem sieci Mila jest spółka Domelius z Cypru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane