PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

UOKiK radzi na co uważać podczas wyprzedaży

Autor: UOKiK 8 lipca 2016 15:37

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji? Niższa cena na półce – wyższa na paragonie? W szale letnich wyprzedaży, warto mieć głowę na karku. Konsumentom i sprzedawcom UOKiK przypomina o najważniejszych zasadach zakupów w promocji.

6 zasad Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ile przeceny w przecenie
Upewnij się, czy napisy „10 proc.”, „SALE”, „70 proc.” odnoszą się do całego asortymentu, czy jedynie do części towaru. Zdarza się, że „promocja” to hasło pułapka, a 70 proc. obniżką objęta jest niewielka część asortymentu.

Cena cenie nierówna 
Niższa cena na metce, a wyższa na paragonie? Pamiętaj – w takiej sytuacji masz prawo zakupu po cenie niższej. Sprzedawca w sklepie stacjonarnym nie może odmówić sprzedaży, tłumacząc się np. pomyłką pracownika.

Kupione, ale niezmierzone? 
Konsumencie, rozmyśliłeś się i chcesz oddać ubranie, które kupiłeś pod wpływem impulsu? Pamiętaj – zgodnie z prawem, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru, który nie ma wad. Zależy to od jego dobrej woli. Gdy się zgadza, sam określa warunki – może zamiast pieniędzy wręczyć bon na zakupy w tej samej sieci handlowej.

Reklamacja 
Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji rzeczy przecenionej. Jeżeli zakupiony produkt ma wadę, możesz w ciągu 2 lat złożyć reklamację – najlepiej na piśmie. Możesz żądać naprawy towaru, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, jeżeli wada jest istotna. W ciągu 14 dni przedsiębiorca musi rozpatrzyć twoją reklamację. W przypadku niedotrzymania tego terminu uznaje się, że uwzględnił twoje żądania.

Paragon, faktura, świadek – musisz mieć dowód… zakupu
Dowód zakupu jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon, który powinieneś dostać od każdego sprzedawcy. Ponadto – dowodem zakupu może być też potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które towarzyszyły tobie podczas zakupów. Pamiętaj – do reklamacji jest potrzebny dowód zakupu, a nie pudełko – mimo że ułatwia przewiezienie wadliwego towaru, to sprzedawca nie powinien uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia opakowania.

Nieuznana reklamacja? – bezpłatna pomoc
Jeżeli sprzedawca nie uznał twojej reklamacji, szukaj pomocy prawnej u: rzeczników konsumentów. Możesz również skorzystać z porad udzielanych w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Handlowiec 2016-07-09 12:18:30

    Nareszcie obsadzony przez 8 lat prawie w 99% ludżmi Platformy Obywatelskiej UOKiK wziął się do roboty!Przydały by się jeszcze solidne w kontrole w wielkopowierzchniowych zagranicznych supermarketach sprawdzające na ile zasadne są obniżki towarów m.inn spożywczych o 40%-70%.Czy to jest wykorzystywanie dominującej pozycji na rynku i stosowanie cen dumpingowych mających na celu wyeliminowanie reszty małych sklepów(co jest niezgodne z Ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów i powinno podlegać karze finansowej wspierającej nasz polski budżet.Odpowiednie służby powinny też skontrolować producentów którzy dostarczają do supermarketów towary spożywcze obniżone o 40%-70% czy są wyprodukowane zgodnie ze wszystkimi normami,czy zamiast naturalnych składników nie zawierają zamienników chemicznych powodujących choroby nowotworowe układu pokarmowego.Polska nie może być śmietnikiem Europy!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,34

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8523

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane