Urząd dzielnicy naciska na właścicieli sklepów, aby zmienili witryny z alkoholami

Autor: winicjatywa.pl/gazeta.pl 5 października 2017 10:09

Jak donosi portal Winicjatywa.pl, niektóre warszawskie sklepy z alkoholami dostają listy z urzędów dzielnicy nakazujące zmiany w zaaranżowaniu witryn sklepowych. W przeciwnych razie lokalom może grozić cofnięcie zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

W listach, które otrzymują sklepy, znajduje się informacja, że mają czas do końca roku na przearanżowanie witryn sklepowych tak, aby nie były na nich z zewnątrz widoczne znaki towarowe alkoholi.

Przed wystawianiem napojów alkoholowych w witrynie sklepowej, aby znaki towarowe (czyli m.in. etykiety) były widoczne na zewnątrz, przestrzegał sprzedawców alkoholi już w połowie września na swojej stronie Urząd Miasta Warszawy. Także Urząd Dzielnicy Wola w ostatnim czasie informował, że nieodpowiednia ekspozycja na witrynie może skutkować cofnięciem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

W lipcu br. Naczelny Sąd Administracyjny utrzymał wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w takiej sprawie. WSA orzekł, że „eksponowanie w oszklonej witrynie sklepowej - jako oknie wystawowym – znaków towarowych napojów alkoholowych, stanowi reklamę tych napojów”. Tymczasem, zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych (z wyjątkiem piwa) jest reklamą tych napojów - a to jest na terenie Polski zabronione. Wyjątek stanowią jedynie wnętrza hurtowni, wydzielonych stoisk lub punktów prowadzących wyłącznie sprzedaż napojów alkoholowych i zakładów gastronomicznych.

Teraz urzędnicy powołują się na ten wyrok i ostrzegają sklepikarzy, że mogą im nawet cofnąć zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane