Użytkownicy kuchnialidla.pl wydają rocznie o 132 mln zł więcej w sklepach Lidla, bo korzystają z serwisu

Autor: Bartek Osiński, GfK Polonia 4 kwietnia 2014 10:04

Użytkownicy kuchnialidla.pl wydają rocznie o 132 mln zł więcej w sklepach Lidla, bo korzystają z serwisu

Internet odkrywa niebagatelna rolę przy wyborze tych produktów, których cena jest dla konsumenta odczuwalna, gdy wiąże się z daną firmą na długi czas bądź gdy stopień skomplikowania produktu/oferty jest dość wysoki (IT, RTV/AGD, samochody, sprzęt sportowy). Powstaje pytanie, czy podobną rolę może pełnić internet przy sprzedaży dóbr FMCG, lub zawężając - żywności. Poniżej ekspert GfK Polonia omawia dla portalu dlahandlu.pl wyniki wpływu serwisu kuchnialidla.pl na sprzedaż w sklepach sieci Lidl.

Z reguły wybór konkretnych produktów żywnościowych jest podejmowany prosto, szybko i automatycznie. Dla bardzo wielu osób podstawowym kryterium wyboru jest cena. Dlatego tak wiele komunikatów reklamowych FMCG związanych jest z informacją o cenie czy promocji. Nie ulega wątpliwości, że reklama online ma sens, ale kosztuje. Co prawda mniej niż reklama w TV, jednakże osiągnięcie w internecie dużego zasięgu przy wysokiej intensywności jest znaczącą pozycją w budżecie reklamowym. Alternatywą mógłby być serwis, w którym można prezentować własną ofertę. Czy jednak warto poświęcać czas i zasoby na własny serwis internetowy wspierający sprzedaż produktów FMCG? 

Aby zachęcić konsumentów do odwiedzin w serwisie trzeba zaoferować im konkretną korzyść. Sama prezentacja oferty nie wystarczy - bardzo niewiele osób ma chęć i ochotę przeglądać w internecie portfolio ketchupów danego producenta czy porównywać typy papieru toaletowego.

Lidl postanowił podjąć wyzwanie i stworzyć duży serwis, który będzie sam z siebie przyciągać internautów i budować grupę lojalnych użytkowników. Podstawową korzyścią jest umieszczenie tu przepisów kulinarnych - dopasowanych do gustów i kieszeni grupy klientów odwiedzających sklepy Lidl. Internauci chętnie i masowo korzystają z tego typu zasobów online. Odpowiednio wysoki zasięg i regularność korzystania zapewne można w ten sposób zbudować. Ale czy przekłada się to na sprzedaż w sklepach Lidl? Przecież wszystkie umieszczone przepisy można zrealizować z produktów kupowanych w dowolnym miejscu, niekoniecznie w sklepie sieci Lidl. Spójrzmy na dane.

Spośród użytkowników serwisu kuchnialidla.pl ponad 80 proc. robi zakupy w sklepach tej sieci. Stanowią oni 5 proc. wszystkich klientów Lidla. Porównajmy ich zachowania zakupowe w sieci Lidl w porównaniu do tzw. grupy kontrolnej, czyli internautów, klientów tej sieci, którzy jednak nie korzystają z serwisu kuchnialidla.pl. Użytkownicy omawianego serwisu dokonują zakupów w Lidlu ponad 40 proc. częściej niż grupa kontrolna. W skali miesiąca wydają na zakupy w Lidlu 83 zł, czyli 36 proc. więcej niż osoby z grupy kontrolnej. W Lidlu realizują 12 proc. swoich wszystkich wydatków na FMCG, w porównaniu do 8 proc. w grupie kontrolnej. Oznacza to, że w skali miesiąca wszyscy użytkownicy serwisu kuchnialidla.pl wydają o 11 mln zł więcej z powodu oddziaływania na nich tego serwisu. W skali roku suma ta rośnie do 132 mln zł.
Dobry pomysł, sprawna realizacja i konsekwentna praca przy prowadzeniu serwisu doprowadziły do takich rezultatów. W przypadku kuchnialidla.pl można zatem powiedzieć, że serwis online bardzo pozytywnie wpływa na sprzedaż offline.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ala 2014-04-05 18:08:44

    A może by tak niemieckich rzeczy nie kupować, skoro mamy o wiele lepsze własne jedzenie. Rosja nakłada na nas embargo, a kraje unijne niby takie solidarne korzystają z tego. Może wreszcie zacznijmy dbać o nas samych i nasze rolnictwo. Poza tym mamy o wiele lepsze jedzenie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.