Użytkownicy smartfonów sprawdzają lokalizację sklepu, godziny otwarcia i dostępność towaru

Autor: dlahandlu.pl 16 grudnia 2015 09:58

Czterech na pięciu klientów sklepów stacjonarnych szuka informacji na ich temat w Google. Sprawdzają ich dokładną lokalizację, godziny otwarcia, dostępny asortyment i szukają wskazówek dojazdu – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Google. Dlatego home.pl stworzył usługę - Reklama Na Start.

Z badania przeprowadzonego przez Google wynika, że lwia część użytkowników wyszukiwarki przeprowadza wyszukiwania lokalne. Robi to aż 88 proc. użytkowników smartfonów i 84 proc. osób korzystających z internetu za pomocą komputera lub tabletu. Jakie informacje cieszą się największą popularnością? Godziny otwarcia sklepów i lokali usługowych, wskazówki dojazdu oraz dokładny adres.

Użytkownicy komputerów i tabletów zazwyczaj wyszukują informacje w swoim domu (76 proc. ankietowanych), rzadziej w pracy (24 proc.), hotelu (18 proc.) i restauracji (12 proc.). Dla smartfonów najpopularniejszym miejscem do szukania informacji lokalnych jest dom (53 proc. respondentów), jednak bardzo często robi się to w drodze (np. w samochodzie, autobusie, 51 proc.) i w sklepie (41 proc.).

50 proc. użytkowników smartfonów i 34 proc. osób korzystających z komputera lub tabletu odwiedziło sklep w ciągu jednego dnia po znalezieniu informacji na jego temat w Google. Co skłania klientów do kupowania produktów w sklepie stacjonarnym zamiast internetowym? Mała odległość od miejsca, w którym się znajdują (30 proc. respondentów), szybkie ich otrzymanie (35 proc.), lepsza cena (31 proc.).

Reklama Na Start jest przeznaczona dla małych i średnich przedsiębiorstw, którzy posiadają niewielkie budżety reklamowe. Klient wybiera branżę, w której działa, określa miasto, gdzie znajduje się jego klienci, następnie podaje budżet miesięczny, jaki chce przeznaczyć na reklamę w Google. Utworzona kampania wyświetla się w wyszukiwarce Google oraz na mapach Google. Reklama informuje o dokładnym adresie firmy, jej godzinach otwarcia, oraz numerze kontaktowym. Wyświetla się użytkownikom komputerów oraz urządzeń mobilnych. Ważną cechę tej usługi jest geolokalizacja.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Krzysztof 2015-12-16 14:01:10

    Tylko Tesco to detal. A co z hurtem - producentami/dystrybutorami? czy tu coś się dzieje? czy gracze z rynku hurtowego widzą szansę poprawienia marż/rozwoju poprzez e-commerce?

  • Krzysztof 2015-12-16 12:42:52

    Kolejnym krokiem jest intensywny wzrost e-commerce dla detalu i hurtu. Wystandaryzowane produkty, odpowiednia skala, ale przede wszystkim opisane w artykule przyzwyczajenia/nawyki klientów powodują, że już teraz warto zainteresować się e-commercem. A w szczególności m-commerce.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,90

  • Śr

    5,13

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.