VI FRSiH: Świetne perspektywy dla producentów private label

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 10:36

- Firmy produkcyjne wytwarzające produkty private label mają bardzo dobre perspektywy. Te firmy w zakresie jakości usług nie ustępują w sposób techniczny konkurentom, natomiast kosztowo są zdecydowanie konkurencyjne. Oczywiście muszą się zmagać z bardzo silną presją cenową ich klientów, mianowicie handlu nowoczesnego, dyskontów. Żeby korzystać z efektu skali muszą konsolidować rynek i przejmować kolejnych graczy. Takie akwizycje mają miejsce i będą mieć miejsce - powiedział Marcin Macieszczak, wspólnik w Kancelarii Prawnej Gessel podczas panelu "Ograniczenie kosztów - klucz do sukcesu w biznesie produkcyjnym i handlowym", jaki odbył się w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Macieszczak zwrócił uwagę na to, że pojawiają się próby tworzenia przez niektóre średnie firmy spożywcze koncernów spożywczych. Firmy mające rozpoznawalne i uznane przewagi konkurencyjne w określonych branżach produktowych wchodzą na nowe rynki i rozszerzają swoją ofertę.

- W hurcie i dystrybucji sytuacja wygląda nieco odmiennie. Handel nowoczesny zdaje się wypierać szczebel pośredni pomiędzy producentami a detalem. Z punktu widzenia inwestorów firmy te mają zdecydowanie ciężej na rynku. Pozostaje im wybór: albo rozwiną swoje kompetencje w bardzo konkretnym, specjalistycznym obszarze dystrybucji, np. kanale HoReCa, albo mogą dobudowywać detal lub myśleć o przebranżowieniu się również w kierunku działalności produkcyjnej, ale wówczas pojawia się konkurencja z klientami - tłumaczył wspólnik w Kancelarii Prawnej Gessel.

Macieszczak opisując sytuację w handlu detalicznym zwrócił uwagę, że jest to bardzo konkurencyjny i zmieniający się segment. - Mamy do czynienia ze zdecydowanym prymatem handlu sieciowego, nowoczesnego w formatach czy to dyskont czy convenience store, połączonym ze spowolnieniem formatu hipermarketów oraz zdecydowanym odejściem handlu tradycyjnego. Jest to prymat handlu opartego o własne centra dystrybucji i marki własne - podkreślił ekspert.

Radca prawny wypowiedział się także na temat atrakcyjności całej branży spożywczej dla inwestorów kapitałowych. - Bardzo dużym walorem i powabem branży spożywczej jest jej acykliczność, czyli brak bezpośredniego powiązania z rozwojem i spadkiem gospodarki jako takiej. Firmy z branży spożywczej zawsze przyciągają kapitał, są potencjalnie bardzo dobrymi celami inwestycji kapitałowych, znacznie lepszymi, niż wiele spółek w dziedzinach tak zwanej gospodarki tradycyjnej - powiedział Macieszczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.