Visa: Internet rzeczy i płatności automatyczne, a w przyszłości biometria - w tym kierunku zmierza rynek

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2017 11:17

Visa: Internet rzeczy i płatności automatyczne, a w przyszłości biometria - w tym kierunku zmierza rynek Małgorzata Ciszewska

O sukcesie płatności zbliżeniowych, rozwiązaniu Visa Checkout, potencjalnych kierunkach rozwoju płatności i otwartości klientów na biometrię – rozmawiamy z Małgorzatą Ciszecką, Senior Manager Regional Product & Market Development (CEE), Visa.

Jakie formy płatności mają największą szansę, aby odnieść sukces wśród klientów i zdominować rynek?

Płatności zbliżeniowe i mobilne to w krótkoterminowej perspektywie najbardziej obiecujące kierunki rozwoju rynku płatniczego. Prognozujemy, że do końca 2020 roku ponad 50 proc. wszystkich płatności Visa w Europie będzie się odbywało właśnie z poziomu urządzeń mobilnych. Obecnie w Polsce dzięki ogromnej pracy banków-wydawców kart, instytucji płatniczych, agentów rozliczeniowych i detalistów – których pracownicy, wiedząc, że ktoś chce płacić kartą, często sami zachęcają, aby odbyło się to w trybie zbliżeniowym – ponad 90 proc. terminali akceptuje płatności zbliżeniowe. Do końca roku będzie to 100%. Warto zaznaczyć, że są to zarówno urządzenia w sklepach, jak i w parkometrach, biletomatach i maszynach vendingowych. Terminale te akceptują również mobilne transakcje zbliżeniowe przy użyciu telefonów, co na pewno w najbliższej przyszłości przyspieszy proces upowszechniania płatności mobilnych – gdyż jest już solidna baza akceptacyjna. Obecnie konsumenci oczekują, że wszystko będzie się działo szybko i łatwo. Dlatego coraz więcej banków udostępnia ten typ płatności. Są wśród nich m.in. BZ WBK czy PKO Bank Polski. Według nas oczekiwania klientów i możliwości banków są także motorem zmian na rynku detalicznym, który staje się przez to niezwykle innowacyjną dziedziną gospodarki. Już dziś ponad 40 proc. klientów robi część zakupów z urządzeń mobilnych, np. za pomocą aplikacji. Polska jest stawiana za wzór jeśli chodzi o płatności zbliżeniowe.

Co Pani zdaniem było główną przyczyną upowszechnienia się tego rozwiązania?
Płatności zbliżeniowe okazały się w Polsce takim sukcesem, bo socjologicznie, na początku lat 90. byliśmy otwarci na skok w nowoczesność do gospodarki wolnorynkowej. Uniknęliśmy sytuacji, która dotknęła rozwinięte rynki, posiadające już określone systemy informatyczne oraz wypracowane w tym czasie pewne tradycyjne rozwiązania, do których klienci się przyzwyczaili. W ten sposób w Polsce przeskoczyliśmy fazę czeków, przechodząc bezpośrednio od gotówki do kart. Drugim elementem jest niezwykle konkurencyjny rynek i potrzeba zarówno ze strony banków, jak i detalistów, wyróżnienia się i ściągnięcia w ten sposób klientów do siebie. Dla części firm istotny był wpływ płacenia w sposób zbliżeniowy na szybkość obsługi, co z jednej strony poprawiało doświadczenie klienta, a z drugiej pozwalało im obsłużyć więcej osób dziennie, co miało bezpośrednie przełożenie na ich biznes i postrzeganie wśród klientów. Wśród pierwszych ogólnopolskich sieci, gdzie można było zapłacić w ten sposób, znalazły się m.in. Żabka, Coffee Heaven czy McDonald’s.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,05

  • Śr

    5,52

  • Min

    4,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.