Visa: Polacy najchętniej płacą zbliżeniowo w sklepach Biedronka, Żabka, Lidl, Carrefour i Tesco

Autor: pr 2 czerwca 2016 15:02

Według danych Visa Europe, w ciągu minionych 12 miesięcy dokonano 3 mld transakcji zbliżeniowych, co oznacza prawie trzykrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Z technologii zbliżeniowej najaktywniej korzystają konsumenci w Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Obecnie w Polsce płatności zbliżeniowe stanowią już ponad 55% wszystkich płatności dokonywanych kartami Visa, podczas gdy w marcu 2015 r. było to 40%. Polscy konsumenci najchętniej płacą zbliżeniowo z Visa za codzienne zakupy – najwięcej takich płatności dokonywanych jest w sklepach sieci Biedronka, Żabka, Lidl, Carrefour i Tesco.

Udział płatności zbliżeniowych we wszystkich przetwarzanych przez Visa płatnościach dokonywanych w sklepach stacjonarnych wzrósł z 1 na 60 w 2013 r. do więcej niż 1 na 5 obecnie. Największy wzrost liczby transakcji zbliżeniowych rok do roku odnotowały restauracje (153%), wyprzedzając ogólny handel detaliczny (146%), supermarkety (119%) oraz lokale oferujące żywność i napoje, w tym sieci fast food (96%).

Z danych wynika, że w samym tylko kwietniu br. europejscy konsumenci posłużyli się swoimi kartami 360 mln razy, co oznacza niemal 140 transakcji na sekundę i wzrost o 150% w porównaniu ze 143 mln transakcji w kwietniu 2015 r., przy czym średnia wartość pojedynczej transakcji wzrosła o 12%, do 13,83 euro. Obecnie na całym kontynencie działa ponad 3,2 mln terminali zbliżeniowych, tj. o 23% więcej niż na koniec kwietnia 2015 r.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.