W 2011 roku lokale gastronomiczne sprzedały piwo za 5 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2012 17:41

Świeże piwo serwowane prosto z dużych tanków wprowadza marka piwa Tyskie, należąca do Kompanii Piwowarskiej. Metodę, która podbiła puby i restauracje m.in. w Czechach czy Holandii, Tyskie wprowadzi głównie w Polsce południowej. Celem działań jest wzmocnienie postrzegania jakości piwa serwowanego w pubach na wartym ponad 250 mld złotych rynku gastronomicznym.

Udział piwa w ogólnej sprzedaży w gastronomii (zarówno w lokalach prowadzących sprzedaż przez cały rok, jak i w sezonie) wynosi obecnie 20 proc. i jest stabilny. Tylko w 2011 roku lokale gastronomiczne, w tym puby sprzedały piwo za ponad 5 miliardów złotych - aż o 12 proc. więcej niż w 2006 roku. Obecnie marka Tyskie ma średnio 18  proc. wartości sprzedaży piwa w lokalach gastronomicznych, zaś cała Kompania Piwowarska produkująca Tyskie posiada ponad 47 proc. udziałów w kanale gastronomicznym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane