W 2012 r. na zakupy w e-sklepach spożywczych wydaliśmy 450 zł. Za 5 lat będzie 5 razy więcej

Autor: gazeta.pl 23 sierpnia 2013 12:17

W 2012 r. na zakupy w e-sklepach spożywczych wydaliśmy 450 zł. Za 5 lat będzie 5 razy więcej

W ubiegłym roku w e-sklepach wydaliśmy prawie 23 mld zł. W skali roku oznacza to wzrost o 24 proc. W internecie najczęściej kupujemy elektronikę, ale najszybciej rosnącą kategorią są e-sklepy spożywcze. W ubiegłym roku na codzienne sprawunki wydaliśmy 450 mln zł, jednak prognozy firmy badawczej Internet Standard wskazują, że za pięć lat na spożywkę zamawianą online wydamy pięć razy więcej - czytamy w gazeta.pl.

Z analizy firmy badawczej Harris Interactive wynika, że Amerykanie najczęściej przeglądają produkty w handlującej elektroniką sieci Best Buy i w Walmarcie, które przez lata miały opinię najtańszych na amerykańskim rynku. Konsument przychodził, pomacał, a potem kupował tam, gdzie jest taniej - w Walmarcie upatrzony towar kupiło tylko 8 proc. przeglądających, a 69 proc. klientów poszło za ceną i dokonało zakupu w tańszym internetowym sklepie Amazon.

Walmart wprowadził specjalną aplikację na smartfony, która pomaga klientom znaleźć towar i daje możliwość zamówienia go w internetowym sklepie, jeśli akurat nie ma go na magazynie. Best Buy pozwala sprawdzić klientom na miejscu, ile za ten sam towar zapłaciliby u konkurencji. A jeśli jest taniej - sklep zwróci różnicę w cenie.

Z danych Ceneo.pl wynika, że ze smartfonu na zakupach korzystają głównie mieszkańcy Warszawy - aż 48,9 proc. ruchu mobilnego pochodzi z Mazowsza. Drugim najbardziej mobilnym regionem jest Wielkopolska, z której zanotowano tylko 7,95 proc. wejść.

- W perspektywie kilku lat sklepy będą wyglądały inaczej. Zamiast wielkich salonów będą to raczej butiki, witryny wystawowe, gdzie będzie można obejrzeć towar i go zamówić - uważa Miron Mironiuk z agencji reklamowej DDB. Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu w RTV Euro AGD uważa, że zawsze będą istniały dwie grupy klientów - nastawieni na niską cenę i ci gotowi zapłacić więcej w zamian za pewność zakupów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Iwaniec 2013-10-16 22:55:25

    Oczywiście chodzi tu o miliony złotych..zgadzam się że prognoza nie jest trudna, będzie coraz więcej wydawane przez Polaków na zakupy w sieci. W ciągu dwóch lat prawie podwoiłem na same zakupy spozywcze sumę wydawaną w sklepie internetowym Frisco. Zwieksza mi się asortyment który zamawiam, np krem do golenia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.