W 2012 roku sprzedaż lodów wzrosła o 7 proc. do 1,3 mld zł

Autor: gazeta.pl 18 kwietnia 2013 15:02

Według AC Nielsen od czerwca 2011 do maja 2012 roku konsumenci kupili prawie 136 tys. ton lodów, wydając na nie ponad 1,3 mld złotych. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej sprzedaż wzrosła o 7 proc. Według firmy Euromonitor w 2015 r. wydamy na lody blisko 2 mld zł - czytamy w gazeta.pl

Od maja do sierpnia - przez te cztery miesiące zjadamy 70 proc. rocznej produkcji lodów. Najczęściej sięgamy po tradycyjne smaki - śmietankowy, waniliowy, czekoladowy i truskawkowy
Statystyczny Polak zjada około 4 litrów lodów rocznie, z czego 3 litry przypadają na sezon letni. Dla porównania: w Europie Zachodniej na osobę przypada 7,5 litra lodów, a rekordzistami są Finowie, którzy spożywają nawet 14 litrów rocznie. O rozwoju polskiego rynku świadczy wzrost sprzedaży w kategorii lodów familijnych, w dużych opakowaniach - ich sprzedaż rośnie najszybciej. Nadal jednak najczęściej sięgamy po lody impulsowe, czyli te na patyku, w kubeczku czy rożku. Ich sprzedaż jest jednak niemal całkowicie zależna od aury.

Liderzy na rynku pozostają od lat ci sami. Największy udział ma Unilever, właściciel m.in. Algidy - około 35 proc. Dalej plasują się Lody Koral (około 20 proc.) i R&R Ice Cream Group (lody Zielona Budka) oraz Nestlé (m.in. lody Cortina) - obie firmy z około 10-proc. udziałem. Nieco ponad 10 proc. udziałów ma firma Nordis. Coraz mocniejszą pozycję na rynku buduje też Grycan Lody od Pokoleń, który jest liderem rynku lodów familijnych premium, czyli tych w dużych opakowaniach i w wyższej cenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.