W 2012 roku sprzedaż lodów wzrosła o 7 proc. do 1,3 mld zł

Autor: gazeta.pl 18 kwietnia 2013 15:02

Według AC Nielsen od czerwca 2011 do maja 2012 roku konsumenci kupili prawie 136 tys. ton lodów, wydając na nie ponad 1,3 mld złotych. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej sprzedaż wzrosła o 7 proc. Według firmy Euromonitor w 2015 r. wydamy na lody blisko 2 mld zł - czytamy w gazeta.pl

Od maja do sierpnia - przez te cztery miesiące zjadamy 70 proc. rocznej produkcji lodów. Najczęściej sięgamy po tradycyjne smaki - śmietankowy, waniliowy, czekoladowy i truskawkowy
Statystyczny Polak zjada około 4 litrów lodów rocznie, z czego 3 litry przypadają na sezon letni. Dla porównania: w Europie Zachodniej na osobę przypada 7,5 litra lodów, a rekordzistami są Finowie, którzy spożywają nawet 14 litrów rocznie. O rozwoju polskiego rynku świadczy wzrost sprzedaży w kategorii lodów familijnych, w dużych opakowaniach - ich sprzedaż rośnie najszybciej. Nadal jednak najczęściej sięgamy po lody impulsowe, czyli te na patyku, w kubeczku czy rożku. Ich sprzedaż jest jednak niemal całkowicie zależna od aury.

Liderzy na rynku pozostają od lat ci sami. Największy udział ma Unilever, właściciel m.in. Algidy - około 35 proc. Dalej plasują się Lody Koral (około 20 proc.) i R&R Ice Cream Group (lody Zielona Budka) oraz Nestlé (m.in. lody Cortina) - obie firmy z około 10-proc. udziałem. Nieco ponad 10 proc. udziałów ma firma Nordis. Coraz mocniejszą pozycję na rynku buduje też Grycan Lody od Pokoleń, który jest liderem rynku lodów familijnych premium, czyli tych w dużych opakowaniach i w wyższej cenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,69

  • Min

    2,86

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane