W 2013 roku ponad 15,6 tys. sklepów zapłaciło za odtwarzanie muzyki prawie 15 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2014 11:30

W 2013 roku 70 proc. wpływów do ZPAV pochodziło z odtworzeń w punktach gastronomicznych, sklepach, dyskotekach, punktach usługowych, klubach fitness, hotelach i kinach. Wpływy z tego tytuły dla organizacji zbiorowego zarządzania prawa autorskimi wyniosły 42,9 mln zł z czego 14,9 mln zł pochodziło z placówek handlowych. W sumie 15,6 tys. sklepów ma podopisanych umowy ze ZPAV, z czego 7,3 tys. to umowy na czas określony. Przyniosły one ZPAV w 2013 roku 8,1 mln zł wpływów z tytyłu odtwarzania muzyki w tych placówkach.

Zgodnie z zapowiedziami będzie to strategiczny kanał przychodów ZPAV w kolejnych latach.

Szacunki oparte na danych o wielkości rynku na podstawie dostępnych danych o ilościach podmiotów działających w poszczególnych branżach i udziale wśród tych podmiotów użytkowników muzyki pozwalają ostrożnie określić obecną penetrację rynku na ok. 40 proc. ilościowo i ponad 50 proc. wartościowo, co oznacza jeszcze spory potencjał rozwojowy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane