W 2016 roku Polacy wydali w sklepach online 6 mld euro

Autor: dlahandlu.pl 21 sierpnia 2017 13:57

Jak wynika z raportu „Bez granic – nowy wymiar handlu internetowego” – przygotowanego przez Instytut e-Gospodarki, dynamika transakcji transgranicznych w Polsce sięga 145 proc.

Z danych Eurostatu wynika, że już ⅔ Europejczyków robi e-zakupy przez internet (w 2013 r. 61 proc.). W Polsce to tylko nieco ponad połowa internautów. To jednak i tak stanowi pokaźną grupę ponad 16 mln konsumentów. Pod względem handlu online Polska generuje już niemal 3-proc. europejskich wydatków na rynku e-commerce. W 2016 r. w sklepach internetowych zostawiliśmy w sumie 6,03 mld euro., czyli porównywalnie z ze Szwedami (5,74 mld euro), Holendrami (8,19 mld euro), czy Włochami (8,78 mld euro). Wciąż daleko nam jednak Hiszpanów czy Francuzów (odpowiednio 11,45 mld euro i 42,63 mld euro), nie wspominając już o Niemcach, czy Brytyjczykach (odpowiednio 62,45 mld euro oraz 71,05 mld euro). Rocznie w sklepach internetowych zostawiamy średnio 226 euro. To jednak wciąż niewiele w porównaniu na z Brytyjczykami, czy Niemcami, którzy na e-zakupy wydają odpowiednio 1118 i 676 euro. Jak pokazują badania Gemiusa online kupujemy głównie odzież, akcesoria i dodatki (72 proc.), książki, płyty i filmy (68 proc.), a także telefony, smartfony, akcesoria GSM i tablety (56 proc.) oraz wybieramy oferty turystyczne i rezerwujemy hotele (40 proc.). Najwięcej wydajemy jednak na sprzęt RTV/AGD - średnio 98 zł na pół roku. W rozliczeniu miesięcznym dominuje jednak kategoria odzież - przeznaczamy na nią średnio 83 zł. Z kolei 37 zł miesięcznie wydajemy na zakup książek, płyt i filmów, zaś 36 zł na bilety do kina lub teatru.

Według agencji badań rynkowych Veraart Research w Europie pierwsze miejsce pod względem transgranicznej popularności zajmuje Amazon (z obrotem w wysokości 24,23 mld euro). Polacy stają się jednak coraz bardziej otwarci na zakupy w innych krajach. Polacy napędzający handel transgraniczny to - jak wynika z danych Gemiusa - przede wszystkim osoby młode, dobrze wykształcone, mające ponadprzeciętne dochody (powyżej 5000 zł), zamieszkujące średnie i większe miasta. Ponadto, osoby te w zauważalnie większym stopniu korzystają z urządzeń mobilnych podczas odwiedzania sklepów zagranicznych.

 


 




Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,72

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane