W 2016 roku połowa największych sieci handlowych w USA będzie stosować beacony

Autor: wirtualnemedia.pl 6 maja 2015 10:53

Coraz więcej sklepów w Stanach Zjednoczonych chce wprowadzić u siebie technologie oparte na beaconach. W br. ich liczba potroi się w wypadku największych sprzedawców, a w 2016 r. beacony będzie stosować ponad połowa.

Danych dotyczących wykorzystania beaconów - elektronicznych czujników kontaktujących się z klientami korzystającymi ze smartfonów - dostarczyła firma IHL Group. Przeprowadziła ona internetowe badanie wśród 100 szefów największych sieci handlowych w USA.

Badane podmioty podzielono na trzy kategorie - największych sprzedawców z rocznymi obrotami przekraczającymi 1 mld dol., średnie firmy notujące obroty od 0,5 do 1 mld dol. oraz najmniejszych sprzedawców z obrotami poniżej 500 mln dol.

Obecnie 10 proc. największych sprzedawców stosuje w swoich punktach handlowych beacony, w kategorii średnich firm nie znalazła się żadna wykorzystująca tę technologię, natomiast wśród najmniejszych handlowców 7 proc. posługuje się dzisiaj bezprzewodowymi czujnikami.

Zgodnie z planami do końca br. 37 proc. największych sprzedawców wdroży u siebie rozwiązania oparte na beaconach. W grupie średnich przedsiębiorców ten odsetek wyniesie 11 proc., a spośród najmniejszych handlowców w badanej grupie 31 proc. chce w tym roku prowadzić swoją działalność z użyciem beaconów.

Badania wskazują, że na koniec 2016 r. ponad połowa (56 proc.) największych firm zaadoptuje u siebie beacony, podobnie postąpi 50 proc. średnich i 48 proc. małych sprzedawców. Jednocześnie, zgodnie z badaniem IHL Group 29 proc. największych, 39 proc. średnich i 41 proc. najmniejszych sklepów nie zamierza w najbliższej przyszłości stosować beaconów w swoim biznesie.

Rozwiązanie to wprowadziły w Polsce: Frisco.pl, Riccardo, Gino Rossi i Chata Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8149

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556184

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.