W 2016 roku zmieniono skład prawie 180 tys. produktów spożywczych i kosmetyków

Autor: pr, dlahandlu.pl 26 kwietnia 2017 10:20

Producenci żywności i kosmetyków, a także sieci handlowe, kolejny rok z rzędu przystąpiły do inicjatywy The Consumer Goods Forum, promującej działania prozdrowotne. Jak wynika z najnowszej edycji raportu „Health & Wellness Progress Report”, przygotowanego przez tę organizację przy współpracy z firmą Deloitte, w ubiegłym roku na świecie zmieniono skład prawie 180 tys. produktów. W porównaniu rok do roku to wzrost o ponad 100 tys. produktów. Zrzeszone w The Consumer Goods Forum firmy szacują, że ich projekty prozdrowotne objęły swym zasięgiem na świecie ponad 2,3 mld ludzi.

Liczba organizacji uczestniczących w The Consumer Goods Forum wzrosła rok do roku o 30 proc.

- Inicjatywa grupuje firmy z całego świata: producentów żywności, kosmetyków oraz sprzedawców, którzy zdają sobie sprawę, że oferowane przez nich towary mają duży wpływ na samopoczucie i zdrowie ich klientów. Z badania Deloitte w USA wynika, że około połowa z 5 tys. badanych konsumentów twierdzi, że swoje decyzje zakupowe podejmuje, m.in. pod wpływem takich czynników jak zdrowie, transparentność czy bezpieczeństwo. Firmy na całym świecie coraz częściej dostrzegają konieczność spełnienia tych wymogów – mówi Magdalena Jończak, Lider Zespołu ds. Sektora Dóbr Konsumenckich, Partner w dziale Konsultingu Deloitte. Forum tworzą 102 firmy, najwięksi producenci żywności i kosmetyków a także sieci handlowe, których łączne przychody wyniosły w 2015 roku ponad 1,8 biliona dolarów.

Jak wynika z raportu w ubiegłym roku producenci żywności i kosmetyków zmienili skład prawie 180 tys. produktów, tak, aby były one zdrowsze. Jeszcze dwa lata temu było to jedynie ponad 22 tys. produktów. Mimo, że przyrost ten jest imponujący, to zdrowe produkty w przypadku 70 proc. producentów i sprzedawców stanowią mniej niż jedną piątą ogółu oferowanych przez nich towarów. Jedynie w przypadku 3 proc. firm stanowiły one co najmniej dwie trzecie portfolio produktów. W przypadku żywności, zmiany składu dotyczyły przede wszystkim redukcji soli i cukru. Z kosmetyków eliminowano szkodliwe parabeny.  

Zrzeszone w The Consumer Goods Forum firmy zobowiązały się również, że do 2018 roku w całej branży zostaną ujednolicone zasady etykietowania produktów i informacji dla klientów. Już 35 proc. firm wdrożyło w tym celu odpowiednie procedury i procesy, a 46 proc. chce tego dokonać w ciągu najbliższego roku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 95808 2017-04-26 19:53:09

    Ograniczyli cukier, a powiekszyli w składzie tanszy i gorszy dla konsumenta syrop glukozowo fruktozowy?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.