W 2017 r. zmieniono skład ponad 33,5 tys. produktów spożywczych, na bardziej zdrowy

Autor: dlahandlu.pl 26 marca 2018 09:37

Jak wynika z najnowszej edycji raportu „Health & Wellness Progress Report”, przygotowanego przez organizację The Consumer Goods Forum przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, w ubiegłym roku na świecie zmieniono skład 33,7 tys. produktów, tak aby miały bardziej pozytywny wpływ na zdrowie klientów.

Liczba organizacji zrzeszonych w The Consumer Goods Forum wynosi obecnie 83, z czego 15 wstąpiło do niej w ostatnim roku. Ich łączne przychody wynoszą 3,1 biliona dolarów, a liczba pracowników 6,8 mln osób. Wśród organizacji, które są członkami Forum znajdują się, m.in.: Carrefour, Coca-Cola, Danone, Ferrero, Heineken, Henkel, Jeronimo Martins, Johnson-Johnson, L'Oreal, Nestle, P&G, PepsiCo, Unilever, Tesco czy Walmart.

– Prawie połowa firm, które należą do The Consumer Goods Forum to producenci żywności i napojów. Z kolei sieci handlowe stanowią 39 proc. członków tej inicjatywy. Z roku na rok zwiększa się grono firm, które rozumieją, że zdrowie i dobre samopoczucie ich klientów to jeden z czynników, który będzie decydował o przewadze konkurencyjnej – mówi Magdalena Jończak, lider Zespołu ds. Sektora Dóbr Konsumenckich, partner w Dziale Konsultingu Deloitte. – Jest to tym ważniejsze, że świadomość konsumentów rośnie. Wśród nich z jednej strony mamy coraz większą grupę starszych osób cierpiących na choroby cywilizacyjne, z drugiej strony dominujący głos na rynku zaczyna należeć do milenialsów, których wymagania wobec sprzedawców i producentów są znacznie większe niż wcześniejszych pokoleń – dodaje.

Działalność The Consumer Goods Forum ma duży oddźwięk społeczny. Aż 58 proc. firm członkowskich bierze udział w akcjach, które mają na celu zwalczanie głodu. W ciągu ostatniego roku przekazały one potrzebującym 77 ton żywności i 180 mln posiłków.

Z danych wynika, że w ubiegłym roku w programach prozdrowotnych, zainicjowanych przez członków Forum na całym świecie uczestniczyło ponad 527 tys. szkół, czyli 37 proc. więcej niż rok wcześniej. Aż 85 proc. firm działających w CGF przyznało, że w aktywnościach tych wspierają je społeczni partnerzy (rok wcześniej 72 proc.). 

The Consumer Goods Forum działa nie tylko na rzecz konsumentów, ale również pracowników firm przystępujących do inicjatywy. Jedno ze zobowiązań dotyczy bowiem uruchomiania programów prozdrowotnych dla zatrudnionych w nich osób. W 2017 uczestniczyło w nich 1,6 mln pracowników, o 23 proc. więcej niż rok wcześniej.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,93

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3987

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699518

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane