PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

W 2017 roku w Polsce zadebiutowało 30 nowych marek

Autor: dlahandlu.pl 10 stycznia 2018 09:51

W 2017 roku w Polsce zadebiutowało 30 nowych marek Magdalena Sadal

W 2017 roku otworzyło się łącznie 19 nowych obiektów handlowych o łącznej powierzchni 381 tys. mkw. Dodatkowo o 45 tys. mkw. zwiększyła się powierzchnia centrów dzięki rozbudowom, co daje całkowitą podaż w 2017 roku na poziomie 426 tys. mkw. To 9% mniej niż w zeszłym roku i 25% mniej niż średnia roczna z poprzednich pięciu - wynika z raportu „Retail Space Tracker” przygotowanego przez Cresa Polska. Jednocześnie w 2017 roku byliśmy świadkami debiutu około 30 nowych marek i konceptów handlowych.

Jednym z najważniejszych wydarzeń było otwarcie Galerii Północnej w Warszawie, pierwszej od dziesięciu lat dużej galerii w stolicy. Na wyróżnienie zasługują także otwarcia: obiektu handlowo-rozrywkowego Wroclavii we Wrocławiu na jednym z najbardziej nasyconych powierzchnią handlową rynków w Polsce, krakowskiego centrum handlowego Serenada oraz lubelskiego Skende Shopping, z pierwszym we wschodniej Polsce sklepem IKEA. Zakończyły się również rozbudowy szczecińskiego centrum handlowo-rozrywkowego Galaxy oraz warszawskiej Arkadii.

W sumie w 2017 roku otworzyło się 19 nowych obiektów handlowych o łącznej powierzchni 381 tys. mkw., w tym dziewięć centrów handlowych o sumarycznej powierzchni najmu 279 tys. mkw., siedem wolnostojących magazynów handlowych o sumarycznej powierzchni 81 tys. mkw. oraz trzy małe parki handlowe o łącznej powierzchni 21 tys. mkw. Zakończono również dziewięć rozbudów istniejących obiektów o sumarycznej powierzchni 45 tys. mkw. GLA, które stanowią prawie 11 proc. całkowitej podaży ubiegłego roku. Tutaj również dominuje format centrów handlowych, który w wyniku zakończonych modernizacji i rozbudów sześciu obiektów powiększył się prawie o 36,6 tys. mkw. W 2017 roku zmiany nastąpiły również w formacie centrów wyprzedażowych, ponieważ zakończyła się kolejna faza rozbudowy Outlet Park Szczecin (3,8 tys. mkw.), a dzięki zmianie formatu rzeszowskiej Galerii Graffica powstał Outlet Graffica (17 tys. mkw.).

Przeczytaj także:

Najwięcej nowej powierzchni handlowej, bo 256 tys. mkw. oddano do użytku w największych aglomeracjach. Wartość ta stanowi 60 proc. całkowitej powierzchni handlowej dostarczonej w 2017 na rynek. Również małe miasta poniżej 100 tys. mieszkańców są beneficjentem otwarć 2017. W sumie ten rynek wzbogacił się o 82 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, co stanowi 19 proc. całkowitej podaży zeszłego roku. Na pozostałe kategorie wielkościowe, tj. miasta 200-400 tys. mieszkańców i 100-200 tys. mieszkańców przypada odpowiednio 15 proc. i 6 proc. zeszłorocznej podaży.

Z drugiej strony w połowie roku podjęto decyzję o wyburzeniu zamkniętego rok wcześniej Centrum Handlowego Sosnowiec w celu zbudowania tam parku magazynowego, co jest wydarzeniem bez precedensu na polskim rynku. Tymczasowo zamknięto warszawskie centrum handlowe Fort Wola jako wstępny etap przygotowania obiektu do przebudowy i remodellingu, a mniejsze centrum handlowe Atrium w Tczewie zakończyło ostatecznie swoją działalność.

  • Marzena 2018-01-15 17:41:22

    Centra Handlowe w warszawie wkraczają w nową erę. Co raz więcej czytam o planach połączenia tej funkcji razem z biurami czy mieszkaniami. Właściwie już w wielu wieżowcach można na parterze odnaleźć część handlowo usługową.

    Patrząc na plany zagospodarowania niektórych budynków np. Praskiego Konesera można pomyśleć że będzie można wybierać pomiędzy dużym centrum handlowym a wyskoczeniem na spacer obiad i zakupy np. do Konesera.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    26,60

  • Śr

    18,02

  • Min

    13,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7692

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane