W 2018 roku większość z nas porozmawia z chatbotem

Autor: dlahandlu.pl 6 marca 2018 09:48


W tym roku większość z nas zamieni przynajmniej jedno zdanie z chatbotem. Ze względu na ogromne możliwości automatyzacji kontaktu z klientem, a co za tym idzie ograniczenie kosztów, coraz więcej firm jest zainteresowanych implementacją tej technologii.

Oracle prognozuje, że to właśnie w 2018 roku zaobserwujemy znaczące przyspieszenie adaptacji inteligentnych robo-rozmówców przez przedsiębiorstwa. Będzie to spowodowane głównie faktem, iż jest to rok wprowadzania na rynek chatbotów znacznie bardziej funkcjonalnych niż te dotychczasowe, do których firmy nie zawsze były przekonane.

Chodzi tutaj nie tylko o szybkie odpowiadanie na zadane pytania, prowadzenie przez proces zakupowy czy całodobową dostępność chatbotów, ale o bardziej naturalny sposób prowadzenia przez nich rozmowy – Nie oszukujmy się – chatbot sam w sobie nie stanowi żadnej rewolucji. Od momentu pojawienia się pierwszego tego typu rozwiązania, czyli ELIZY, jeszcze w latach 60’, minęło naprawdę sporo czasu. Aby mówić o rzeczywistym postępie w rozwoju chatbotów, nie mogą one jedynie serwować uprzednio przygotowanych prostych odpowiedzi, ale umieć poprowadzić nawet dość złożoną rozmowę z klientem nie popełniając przy tym żadnych błędów językowych. Warto wspomnieć, iż w badaniu Publicis Groupe, aż 73% respondentów przyznało, że nie chciałoby więcej korzystać z chatbotów już po jednym negatywnym doświadczeniu z nimi – tłumaczy Arkadiusz Kuczorski, CTO Oracle Polska. – Dziś ta technologia jest na tyle zaawansowana, że realne staje się zbudowanie rozwiązania, w którym rozmowa z wirtualnym doradcą funkcjonalnie nie będzie odbiegać od tej z żywym człowiekiem– dodaje.

Wirtualni doradcy będą więc w znacznie większym stopniu niż dotąd wykorzystywać zarówno sztuczną inteligencję jak i przetwarzanie języka naturalnego. Po to, by wykształcić w nich lepiej zindywidualizowane podejście do rozmówców, elokwencję a nawet „wrażliwość”. To niezbędny krok w ewolucji chatbotów. Wyniki badania Chatbot Consumer Report pokazują, że 71% respondentów zwróciło uwagę, że niechętnie podchodzą oni do robo-rozmówców, gdy nie są oni w stanie udzielić wystarczająco satysfakcjonującej odpowiedzi.

Do końca tego roku 30% wszystkich interakcji ludzi z technologią będzie zachodzić właśnie przy użyciu interfejsów głosowych.

Wyższe umiejętności komunikacyjne oraz wykorzystanie rozmów głosowych przez chatboty pozwoli na znacznie podwyższenie jakości obsługi klienta – odsetek zakończonych w pełni efektywnie i pozbawionych błędów interakcji z nimi z zaledwie 20% w 2017 roku ma, jak przekonuje firma nativeMsg, wzrosnąć do 93% do końca dekady. Jednocześnie przyspieszy także implementacja wirtualnych doradców przez firmy i organizacje dostrzegające ewolucję tych narzędzi – zgodnie z raportem Oracle Can Virtual Experiences Replace Reality, do którego zaproszono 800 profesjonalistów marketingu z regionu EMEA, aktualnie z chatbotów korzysta 36% respondentów, lecz w 2020 roku wsparcie obsługi klienta przy ich pomocy deklaruje aż 80%.
Jak donosi McKinsey & Company oszczędności z tytułu wykorzystania chatbotów w obsłudze klienta wyniosą 175 mld dolarów każdego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Kacper 2018-03-06 13:44:12

    Faktycznie coś w tym jest, coraz częściej pojawiają się chatboty. Ja używam w swojej firmie podobnego narzędzia, które pozwala budować relacje z klientem - marketing smsowy. Takie bezpośrednie wiadomości pomagają zyskać lojalność. Korzystam z platformy, która obsługuje tego typu narzędzia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.