W 2020 r. zjemy 158 mln kg ciastek za 3 mld zł

Autor: Puls Biznesu 10 marca 2017 09:03

Producenci mnożą innowacje i okazje do konsumpcji. Ciastkowy wzrost napędzają też sieci handlowe – informuje „Puls Biznesu”. Poprawa sytuacji gospodarczej i nowości ciągną ciastka ku dodatnim dynamikom. Zdaniem ekspertów PwC, warta 2,6 mld zł kategoria chudsze lata ma już za sobą.

Grzegorz Łaptaś, dyrektor w zespole handlu i produktów konsumenckich w PwC mówi, że średnio w ciągu ostatnich trzech lat rynek spadał o 0,1 proc. rocznie pod względem wolumenu i 0,4 proc. pod względem wartości. Od zeszłego roku widać wyraźną poprawę. PwC spodziewa się średniorocznego wzrostu do 2020 r. o 1,7 proc. ilościowo i 1,3 proc. wartościowo. Oznacza to, że w 2020 r. zjemy 158 mln kg ciastek za 3 mld zł.

Jarosław Zawadzki, prezes firmy Dr Gerard przyznaje, że rzeczywiście po okresie stabilizacji rynek znowu zaczął rosnąć. Kanał handlu nowoczesnego realizuje zakładane scenariusze wzrostu, a kanał tradycyjny nie spada tak, jak zakładały prognozy z lat ubiegłych. Grzegorz Łaptaś tłumaczy, że producentom ciastek udaje się zwiększać liczbę okazji do ich konsumpcji, bo np. ciastka zbożowe mogą być zamiennikiem śniadania i drugiego śniadania, a małe, wygodne opakowania sprawiają, że ciastka spełniają rolę przekąsek. Zmniejszanie zawartości cukru, tłuszczu i dodawanie cennych dla organizmu składników umożliwia pozycjonowanie części z nich jako produkty o właściwościach prozdrowotnych, co pozwala wykorzystać kolejny silny trend — zdrowego i aktywnego stylu życia.

Więcej w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane