PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

W ciągu 5 lat popularność promocji wśród internautów wzrosła o 757 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2015 09:07

92 proc. Polaków podczas robienia zakupów bierze pod uwagę trwające właśnie promocje, a ponad połowa z nich uważa, że zawsze znajdzie się oferta, która spełni ich oczekiwania. Spora część wybiera także konkretny sklep ze względu na atrakcyjne benefity i dotyczy to zarówno konsumentów tradycyjnych, jak i cyfrowych, wśród których zainteresowanie promocjami wzrosło przez ostatnich 5 lat o 757 proc. Jak przekuć to w biznes wie Andrzej Jaszkiewicz, pomysłodawca i współtwórca m.in. NaviExpert i JakDojade.pl, a teraz inwestor w Blix - aplikacji z gazetkami promocyjnymi.

Biorąc pod uwagę trendy z ostatnich 5 lat, promocje osiągnęły wzrost o 757 proc., podczas gdy inne formy nie przekroczyły 50 proc.: aukcje i narzędzia aukcyjne (20 proc.), porównywarki cen (21 proc.), e-sklepy (43 proc). Znaczny spadek zanotowały natomiast serwisy z opiniami (-36 proc.) oraz serwisy zakupów grupowych (-37 proc.).

Jednocześnie 92 proc. Polaków przebadanych przez ARC Rynek i Opinia na potrzeby „Monitora promocji 2014” twierdzi, że zawsze znajdzie promocję odpowiednią dla siebie, a tylko 8 proc. przebadanych konsumentów wybiera zawsze ten sam produkt niezależnie od prowadzonych działań promocyjnych. Ważna dla szybkiego rozwoju tej kategorii jest również opinia konsumentów mówiąca, że w zasadzie każda promocja jest dobra, ale najlepsza jest taka, która oferuje obniżkę ceny (76 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się m.in.: więcej w tej samej cenie (57 proc.), testowanie produktu lub usługi (37 proc.) lub produkt czy usługa gratis (39 proc.). Beneficjenci promocji nie lubią jednak form wymagających bezpośredniego zaangażowania ich czasu, np. udziału w dodatkowym wydarzeniu. Bardziej skłonne do korzystania z promocji są kobiety (60 proc. przebadanych przez ARC Rynek i Opinia), co potwierdzają dane o użytkownikach Blix, wg których 80 proc. wszystkich instalacji dokonują kobiety.

Z badania Instytutu Badawczego GfK wynika, że najczęstszym sposobem korzystania z telefonu w trakcie robienia zakupów w Polsce jest kontakt ze znajomymi lub rodziną w celu uzyskania porady - robi tak 53 proc. wszystkich posiadaczy komórek. Drugim najczęściej pojawiającym się wykorzystaniem telefonów (33 proc.) jest robienie zdjęć produktom, które rozważa się kupić. Trzecia czynność to porównywanie cen online z tymi w sklepie (27 proc.). Na czwartym miejscu z wynikiem 24 proc. znalazło się robienie zdjęć opisom i innym informacjom dotyczącym produktu, w tym także cenom i aktualnym promocjom.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane