W ciągu 5 miesięcy InPost dostarczył 16 mln przesyłek e-commerce

Autor: pr 22 czerwca 2016 11:55

InPost zrealizował od stycznia do maja 2016 r. 16 mln przesyłek dla sektora e-commerce. Najpopularniejszym sposobem dostarczenia nadal jest Paczkomat InPost. Jednak lawinowy przyrost wolumenów usług kurierskich może spowodować, że rok kalendarzowy zakończy się zmianą na pozycji wewnętrznego lidera InPost.

Nadal bardzo szybko rosną dostawy do Paczkomatów, które w pierwszych pięciu miesiącach zyskały 78,6 proc. w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego. Warto zwrócić uwagę na nowość w ofercie Grupy InPost – usługi kurierskie – które dopiero na koniec czerwca będą obchodzić swoją pierwszą rocznicę funkcjonowania na rynku. W okresie styczeń - maj dynamika wzrostu usług kurierskich osiągnęła poziom 70,6 proc.

- Wakacje mogą zmienić zwyczaje klientów w zakresie sposobów realizacji dostaw. Podczas urlopu klienci cały czas kupują przez internet. Z jednej strony, łatwiej i taniej będzie im odebrać paczkę w Paczkomacie, który znajduje się w miejscu zamieszkania. Z drugiej jednak strony w wakacyjnych miejscowościach, w których jeszcze nie ma Paczkomatu można oczekiwać częstszego korzystania z usług kurierskich. Dlatego w czerwcu i lipcu wzrost przesyłek kurierskich powinien jeszcze przyspieszyć, a liczba przesyłek paczkomatowych powinna utrzymać stabilny przyrost. Jednak już w sierpniu, gdy zacznie się sezon zakupów szkolnych, klienci powinni więcej zamawiać z dostawą do Paczkomatów zwłaszcza, że stale rozbudowywana jest ich sieć. Tylko w tym roku pojawi się na rynku polskim 1000 nowych urządzeń i ich liczba wzrośnie do 2600 - podaje sieć.

- Z uwagą obserwujemy nasz wewnętrzny wyścig pomiędzy usługami kurierskimi i Paczkomatami, wynik kuriera InPost pokazuje jak bardzo rynek potrzebował usługi zintegrowanej. Pozwala ona zamówić wszystkie usługi pod jednym dachem, co znacznie upraszcza pracę sektora e-commerce, choćby z powodu możliwości korzystania z jednego oprogramowania do nadawania i odbierania przesyłek, jednego systemu fakturowania oraz obsługi zwrotów. To jest premiowane przez naszych klientów przenoszeniem do InPost zamówień dotąd realizowanych przez inne firmy kurierskie - powiedział Sebastian Anioł, prezes zarządu InPost SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.