W ciągu 6 lat sieć Dino otworzyła 517 supermarketów

Autor: dlahandlu.pl 26 stycznia 2017 11:06

– Przez ostatnie lata rozwijamy się bardzo dynamicznie zwiększając liczbę sklepów sieci ze 111 w 2010 roku do 628 na koniec 2016 roku. Rokroczna, dwucyfrowa dynamika przychodów to efekt wysokiej sprzedaży zarówno w istniejącej sieci sklepów (tzw. LfL) jak i w nowo otwartych punktach – mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Niedawno sieć Dino Polska S.A. otrzymała tytuł „Diamentu Forbesa 2017”, zajmując 30. miejsce w kategorii dużych polskich firm z przychodami powyżej 250 mln zł oraz 3. miejsce w województwie wielkopolskim w tej samej kategorii. 

Według prezentacji inwestorskiej właściciela sieci Stokrotka, trzy największe pod względem przychodów za 2015 r. sieci supermarketów w Polsce to: Intermarche (4,4 mld zł przychodów i 11 proc. udziału w rynku), Tesco (4,2 mld zł i 11 proc. udziału w rynku) oraz Dino (2,5 mld zł przychodu i 6 proc. udziału).

Supermarkety proximity powinny zwiększać sprzedaż średnio o 8,2% rocznie (liczba sklepów o ponad 10%), a duże supermarkety powinny spowolnić tempo wzrostu całego segmentu supermarketów. Supermarkety proximity prawdopodobnie zwiększą udział w rynku o 2 pp, a duże supermarkety stracą 1 pp. - wynkia z opublikowanego pod koniec ubiegłego roku "Raportu o rynku handlu spożywczego w Polsce w 2010 - 2020" firmy Roland Berger.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane