W ciągu 7 lat z rynku wypadło 23 proc. sklepów

Autor: Puls Biznesu 8 marca 2017 19:41

Dobrze trzymają się jeszcze jeszcze sklepy motoryzacyjne i rybne. Reszta powoli znika - pisze Puls Biznesu.

Czołowi gracze rynku odzieżowego i jubilerskiego zapowiadają kolejne otwarcia, ale w ciągu ostatnich siedmiu lat w sumie ubyło w Polsce ponad 23 proc. sklepów. Najbardziej w kość dostały sklepy z warzywami i owocami oraz książkami (choć o ponad 25 proc. spadła też liczba sklepów z odzieżą), a ich dynamiki cały czas pozostają ujemne, wynika z danych Bisnode. — W ubiegłym roku polski rynek sprzedaży detalicznej skurczył się o ponad 5 proc., co oznacza likwidację ponad 15 tys. sklepów. Najszybciej ubyło warzywniaków (spadek o 13,3 proc.) i księgarni (o 10,2 proc.) — wylicza Tomasz Starzyk z Bisnode.

Tłumaczy, że przyczyn powolnego wyparcia sklepów z polskiego rynku upatruje się w dynamicznej ekspansji największych dyskontów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane