PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

W ciągu roku Polacy wydali na dania chłodzone ponad 1 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 23 sierpnia 2016 09:29

Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, iż w okresie ostatnich 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakupy kategorii dań chłodzonych kwotę ponad 1 miliarda zł, co oznacza wzrost o 14,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Z analiz zakupów polskich gospodarstw domowych wynika, że rynek dań chłodzonych z roku na rok odnotowuje wzrost zarówno w liczbie nabywców, jak i kupowanym wolumenie kategorii. W ciągu ostatnich 12 miesięcy 83 proc. gospodarstw sięgnęło po produkty z tej kategorii.

Analizowany rynek chłodzonych dań gotowych obejmuje wszystkie dania gotowe, takie jak np. pizza, kotlety, hamburgery, flaki oraz produkty mączne i ziemniaczane, np. pierogi, naleśniki, krokiety, kopytka, przechowywane w sklepach w lodówkach, które zaraz po podgrzaniu są gotowe do spożycia. Kategoria obejmuje zarówno produkty pakowane fabrycznie, jak i kupowane na wagę.

Polskie gospodarstwa domowe kupują gotowe dania chłodzone przeciętnie 11 razy w roku, sięgając podczas pojedynczej wizyty w sklepie po około 0,7 kilograma (bądź litra) tego typu produktu i wydając na to średnio 8,3 zł w ramach jednego aktu zakupu. Średnie wydatki na kategorię w ciągu ostatniego roku wyniosły około 93 zł na nabywcę i jest to 12 proc. więcej niż rok wcześniej.

Rosnąca z roku na rok częstotliwość zakupów jest jednym z głównych elementów przyczyniających się do obserwowanego pozytywnego trendu w zakupach i wydatkach na produkty chłodzone.

Najbardziej popularnym chłodzonym daniem gotowym są pierogi. Obecnie sięga po nie aż 49,1 proc. polskich gospodarstw. Jest to równoznaczne ze wzrostem o 5,3 pp. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W ujęciu ilościowym pierogi stanowiły aż 29,5 proc. zakupionego wolumenu. W dalszej kolejności konsumenci sięgali po: kotlety (6,4 proc.), pizzę (5,9 proc.), krokiety (5,4 proc.) oraz pampuchy – kluski na parze (5,1 proc.).

Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, najważniejszym kanałem, w którym gospodarstwa zaopatrują się w tę kategorię są dyskonty. Obecnie 44,6 proc. wartości zakupów produktów chłodzonych dotyczy tego właśnie kanału. W dalszej kolejności dystrybucja opiera się na handlu tradycyjnym (22,1 proc. wartości zakupów), supermarketach (13,9 proc.) oraz hipermarketach (10,8 proc.). Warto podkreślić, iż wzrost zakupów produktów chłodzonych w ostatnim okresie obserwowany jest we wszystkich kanałach dystrybucji.

W kategorii chłodzonych dań gotowych spośród produktów markowych największe udziały w zakupach polskich gospodarstw domowych zanotowały produkty marki Virtu. Z kolei wśród marek własnych sieci liderem na rynku produktów chłodzonych są produkty sieci Biedronka.

Produkty marek własnych pakowane fabrycznie stanowią prawie 40 proc. zakupów kategorii i 37 proc. wydatków na kategorię, co jest znacząco wyższym udziałem w porównaniu do znaczenia marek własnych w zakupach całego rynku FMCG.

Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,55

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane