W czasie gdy Brodnicki i Okrasa reklamowali Lidla, obroty sieci urosły o 35 proc.

Autor: dlahandlu.pl 13 sierpnia 2015 09:31

W czasie gdy Brodnicki i Okrasa reklamowali Lidla, obroty sieci urosły o 35 proc. Brodnicki i Okrasa w kamoanii Lidla, fot. za lidl.pl

Lidl zakończył właśnie trwającą trzy lata kampanię reklamową z udziałem Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Sieć w tym czasie wydała na promocję ponad 1 mld zł. Poniesione wydatki opłaciły się. W ciągu trzech lat przychody Lidla wzrosły o 35,3 proc. podczas gdy Biedronka, główny konkurent na polskim rynku, zwiększyła przychody o 22 proc. wydając na reklamę ok. 600 mln zł.

Redakcja dlahandlu.pl przeanalizowała wyniki sieci Lidl i Biedronka w latach 2012-2014 i ich wydatki na reklamę oraz dynamikę nowych otwarć. Z zebranych przez nas danych wynika, że obroty Lidla, który ma pięciokrotnie mniej sklepów niż Biedronka, rosły szybciej niż głównego konkurenta. Zawdzięcza to w dużej mierze udanym akcjom reklamowym i marketingowym, bo przyrost sklepów był w Lidlu znacznie wolniejszy.

Lidl w latach 2012-2014 zwiększył swoje przychody o 35,2 proc z 8,5 mld zł w 2012 roku, przez 10,6 mld zł w 2013 roku po 11,5 mld zł w 2014 roku. Oznacza to wzrost o 3 mld zł w trzy lata.

W ciągu tych lat liczba sklepów sieci wzrosła do 547 na koniec ubiegłego roku. Oznacza to, że w latach 2012-2014 Lidl otworzył w Polsce 111 sklepów (w 2012 – 43, w 2013 – 32, a w 2014 – 36). W tym roku celuje w 30 kolejnych sklepów.

Lidl nie oszczędzał na reklamie. W 2012 roku przeznaczył na ten cel prawie 287,5 mln zł, rok później już 385,3 mln zł, a w 2014 roku ponad 370 mln zł (dane za IMM oraz Kantar Media). W sumie na promocję sieć przeznaczyła ponad 1 mld zł, najwięcej spośród wszystkich sieci spożywczych. Lidl zdecydował się postawić na znane twarze. Kampania reklamowa z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą zaczęła się w lipcu 2012 roku, od zapowiedzi kulinarnego pojedynku między tymi dwoma kucharzami. Pierwotnie akcja była zaplanowana na rok, jednak latem 2013 roku firma zdecydowała się przedłużyć ją bezterminowo, uzasadniając, że przynosi bardzo dobre wyniki i ma rozwijającą się formułę. Hitem okazała się akcja promocyjna, w której dodatkiem do zakupów o wartości 300 zł była książka kucharska Okrasy i Brodnickiego. Sieć zrobiła na niej 300 mln zł obrotu. Zdecydowała się nawet na dodruk 200 tysięcy egzemplarzy, co w praktyce oznaczało dodatkowe 60 mln zł obrotu.

Tymczasem Biedronka…

Biedronka w ciągu ostatnich trzech lat zwiększyła przychody w sumie o 6,38 mld zł, czyli o 22 proc. Rok 2012 spółka zakończyła wynikiem 28,9 mld zł, w 2013 roku przychody wyniosły blisko 32,9 mld zł. Na koniec ubiegłego roku sprzedaż Biedronki wyniosła 35,28 mld zł (8,4 mld euro przeliczone po średnim kursie 4,2 zł).

  • tom 2015-08-14 06:56:13

    Bez tych reklam obroty wzrosłyby 2x więcej.

  • Fofo 2015-08-13 13:59:22

    Tym Panom już dziękujemy! Pan Pascal płynnie mówi po polsku ale dla potrzeb ogłupiania konsumentów zostawiono mu irrrrrrrythhhujace zaciąganie z francuskiego! Żenada!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,41

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11002

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 784717

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane