W e-commerce wysoka pozycja w Google już nie jest atutem, a koniecznością

Autor: dlahandlu.pl 17 sierpnia 2017 11:46

Jeszcze przed dziesięcioma laty liczba e-sklepów wynosiła mniej niż 3 tys., obecnie jest ich ponad 20 tys., zaś za pięć, sześć lat powinna przekroczyć próg 30 tys. Taki stan rzeczy nie pozostaje bez znaczenia dla wartości krajowego rynku e-commerce, który osiągnie w tym roku 40 mld dolarów. Według organizacji Ecommerce Europe jesteśmy na piątym miejscu w Europie pod względem najszybciej rosnących rynków e-handlu. To dobra wiadomość, która niesie jednak ze sobą wyzwanie dla reprezentantów branży – rosnąca konkurencja oznacza potrzebę usprawnienia operacji marketingowych i działań umożliwiających wysunięcie swoich portali na możliwe najwyższą pozycję w rankingu Google.

Badanie zrealizowane przez Alexandra van Deursena oraz Jana van Dijka – Using the Internet : Skill related problems in users online behawior, dowiodło, że nawet 91% internautów kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyników Google, zaś 50% z nich zatrzymuje się na trzeciej stronie, nie klikając już w czwarte „O” nawigatora wyszukiwań popularnej przeglądarki.

- Trudno kłócić się z faktem, iż administratorzy platform e-commerce doceniają wagę pozycjonowania swoich serwisów – im większa częstotliwość odwiedzin tym większe perspektywy wzrostu sprzedaży. Warto jednak pamiętać, iż Google korzysta z ok. 200 parametrów rankingowych w klasyfikacji stron WWW regularnie aktualizując swoje algorytmy oceniające m.in. wartość ruchu, bezpieczeństwo czy optymalizację pod kątem użytkowników mobilnych, więc nie istnieje sposób na „jednorazowe” wypozycjonowanie serwisu – to zdecydowanie proces wymagający stałego nadzoru, który wspomagać mogą aplikacje analizujące na bieżąco jakich zmian należy dokonać na stronie, by ta miała szansę zająć wyższą pozycję – dodaje Alicja Racka, kierownik produktu reklama internetowa z home.pl

Teza ta znajduje uzasadnienie w wynikach najnowszej analizy dokonanej przez Salesforce Resarch – State of Marketing, której autorzy postanowili rozpoznać obszary, na których szczególnie skupiają się aktualnie marketingowi liderzy z całego świata oraz jak będzie się to zmieniać w najbliższej przyszłości. Pierwsze miejsce przypadło analityce marketingowej i narzędziom pozwalającym mierzyć jego efektywność – obecnie korzysta z nich 75% respondentów, zaś 17% z nich planuje wdrożyć je w ciągu dwóch najbliższych lat, co oznacza, że w 2019 roku zaledwie 8% marketerów nie będzie wykorzystywać rozwiązań automatycznie oceniających marketingową „siłę” e-serwisów.
Warto zaznaczyć, iż wspomniany obszar, pod względem priorytetów inwestycyjnych, uplasował się w badaniu wyżej niż zarządzanie relacjami z klientami (CRM), kampaniami e-mailowymi, czy narzędzia wspierające działania promocyjne w mediach społecznościowych.

Wyspecjalizowana w marketingu internetowym kanadyjska firma Marwick postanowiła sprawdzić, ile wynosić mogą straty spowodowane brakiem odpowiedniej optymalizacji pod kątem wyszukiwarki Google. „Na warsztat” wzięła firmy zajmujące się konstrukcją oraz naprawą dachów w Vancouver, biorąc pod uwagę hasła typu „roofing company” „roofing company Vancouver”, „roofer Vancouver” oraz „new roof”. Uwzględniając fakt, iż każdego miesiąca tego typu usług poszukuje 240 osób oraz liczbę odwiedzin świadczących ich firm plasujących się w rankingowym topie, dowiodła, że przedsiębiorstwa niedbające o pozycjonowanie swojej witryny tracą z tego tytułu nawet 151 wizyt każdego roku, co w efekcie przekłada się na 125.000 tysięcy dolarów potencjalnych strat finansowych rocznie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.