W Europie (poza Wielką Brytanią) Tesco notuje spadek sprzedaży LfL o 5 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 2 października 2013 10:13

W Europie (poza Wielką Brytanią) Tesco notuje spadek sprzedaży LfL o 5 proc.

Tesco podało wyniki finansowe za okres 26 tygodni kończący się 24 sierpnia 2013 r. (I półrocze roku podatkowego 2013/2014). Zysk z działalności handlowej wyniósł w tym okresie 1,6 mld funtów (spadek o 7,6 proc. przy aktualnym kursie wymiany), co zdaniem przedstawicieli firmy odzwierciedla postęp na brytyjskim rynku i czekające na spółkę wyzwania w całej Europie. W Wielkiej Brytanii zyk na działalności handlowej wyniósł 1,131 mln funtów (wzrost o 1,5 proc.), a w Europie (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii) - 33 mln funtów (spadek aż o 67,8 proc.).

Całkowita sprzedaż Grupy w Europie w pierwszej połowie roku wzrosła o 1,2  proc. przy aktualnym kursie i spadła o 3,1 proc. przy stałym kursie. Sprzedaż LfL spadła o 5.0 proc. dla całego regionu Europy.

Sprzedaż z wyłączeniem benzyny wzrosła o 1,7 proc. Sprzedaż żywności (LfL) w Wielkiej Brytanii wzrosła w samym drugim kwartale o 1 proc. przy stabilnej marży wynoszącej 5,2 proc. Ponadto, firma pochwaliła się wzrostem sprzedaży odzieży w Wielkiej Brytanii o 8,6 proc. oraz 13-proc. wzrostem sprzedaż przez internet na terenie Wielkiej Brytanii i 54-proc. wzrostem w pozostałych krajach. 

W komunikacie firmy czytamy: "Pomijając korzyści wynikające z zatrzymania kryzysu podatkowego na Węgrzech, panujące warunki zaowocowały spadkami zysków na wszystkich czterech rynkach w Europie Centralnej." Firma wspomina również, że jej decyzja o zainwestowaniu w ofertę sieci w Polsce (prawdopodobnie chodzi m.in. o akcję "Ciach") przyczyniła się do niższych zysków, aczkolwiek sprzedaż LfL wykazuje pozytywny trend.

Sprzedaż lfl polskiego oddziału firmy w pierwszej połowie roku spadła o 6,4 proc.

 - Podobnie jak w przypadku wielu polskich firm, również na nasze wyniki finansowe w pierwszej połowie roku duży wpływ miała trudna sytuacja gospodarcza. Wprowadziliśmy zatem w życie plany, które pomagają nam lepiej dostosowywać się do nowych warunków na rynku. Cieszę się, że te właśnie działania oraz rozpoczęte inwestycje już zaczynają przynosić korzyści naszym klientom. Skoncentrowaliśmy się na ciągłej pracy nad podwyższaniem jakości żywności i rozwojem innowacyjnych kanałów sprzedaży, jak Tesco Ezakupy. Rozwijamy program Clubcard, markę modową F&F i inwestujemy w unowocześnianie naszych sklepów. To znalazło już swoje odzwierciedlenie w poprawie wyników na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy tego roku i pozwoli nam wrócić na ścieżkę wzrostu w jego drugiej połowie - komentuje Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane