W Europie (poza Wielką Brytanią) Tesco notuje spadek sprzedaży LfL o 5 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 2 października 2013 10:13

W Europie (poza Wielką Brytanią) Tesco notuje spadek sprzedaży LfL o 5 proc.

Tesco podało wyniki finansowe za okres 26 tygodni kończący się 24 sierpnia 2013 r. (I półrocze roku podatkowego 2013/2014). Zysk z działalności handlowej wyniósł w tym okresie 1,6 mld funtów (spadek o 7,6 proc. przy aktualnym kursie wymiany), co zdaniem przedstawicieli firmy odzwierciedla postęp na brytyjskim rynku i czekające na spółkę wyzwania w całej Europie. W Wielkiej Brytanii zyk na działalności handlowej wyniósł 1,131 mln funtów (wzrost o 1,5 proc.), a w Europie (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii) - 33 mln funtów (spadek aż o 67,8 proc.).

Całkowita sprzedaż Grupy w Europie w pierwszej połowie roku wzrosła o 1,2  proc. przy aktualnym kursie i spadła o 3,1 proc. przy stałym kursie. Sprzedaż LfL spadła o 5.0 proc. dla całego regionu Europy.

Sprzedaż z wyłączeniem benzyny wzrosła o 1,7 proc. Sprzedaż żywności (LfL) w Wielkiej Brytanii wzrosła w samym drugim kwartale o 1 proc. przy stabilnej marży wynoszącej 5,2 proc. Ponadto, firma pochwaliła się wzrostem sprzedaży odzieży w Wielkiej Brytanii o 8,6 proc. oraz 13-proc. wzrostem sprzedaż przez internet na terenie Wielkiej Brytanii i 54-proc. wzrostem w pozostałych krajach. 

W komunikacie firmy czytamy: "Pomijając korzyści wynikające z zatrzymania kryzysu podatkowego na Węgrzech, panujące warunki zaowocowały spadkami zysków na wszystkich czterech rynkach w Europie Centralnej." Firma wspomina również, że jej decyzja o zainwestowaniu w ofertę sieci w Polsce (prawdopodobnie chodzi m.in. o akcję "Ciach") przyczyniła się do niższych zysków, aczkolwiek sprzedaż LfL wykazuje pozytywny trend.

Sprzedaż lfl polskiego oddziału firmy w pierwszej połowie roku spadła o 6,4 proc.

 - Podobnie jak w przypadku wielu polskich firm, również na nasze wyniki finansowe w pierwszej połowie roku duży wpływ miała trudna sytuacja gospodarcza. Wprowadziliśmy zatem w życie plany, które pomagają nam lepiej dostosowywać się do nowych warunków na rynku. Cieszę się, że te właśnie działania oraz rozpoczęte inwestycje już zaczynają przynosić korzyści naszym klientom. Skoncentrowaliśmy się na ciągłej pracy nad podwyższaniem jakości żywności i rozwojem innowacyjnych kanałów sprzedaży, jak Tesco Ezakupy. Rozwijamy program Clubcard, markę modową F&F i inwestujemy w unowocześnianie naszych sklepów. To znalazło już swoje odzwierciedlenie w poprawie wyników na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy tego roku i pozwoli nam wrócić na ścieżkę wzrostu w jego drugiej połowie - komentuje Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.