W handlu detalicznym marka Amazon więcej warta niż Walmart

Autor: wirtualnemedia.pl 27 maja 2013 12:27

Amazon wyprzedził sieć Walmart i stał się najcenniejszą marką świata w kategorii handlu detalicznego w ósmej dorocznej edycji rankingu BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.

W ciągu ostatniego roku wartość całej kategorii handlu detalicznego wzrosła o 17%, osiągając 242 mld USD (w ubiegłym roku spadek o 5%). Tegoroczne badanie zostało rozszerzone - po raz pierwszy uwzględniono w nim sieci apteczno-drogeryjne oraz domy handlowe.
Amazon osiągnął wzrost wartości swojej marki o 34 proc. (45,7 mld USD) i podskoczył o cztery miejsca, zajmując 14. pozycję w rankingu Top 100. Z kolei Walmart urósł o 5 proc. i osiągnął wartość marki na poziomie 36,2 mld USD, co dało mu 18. pozycję w całym zestawieniu (spadek o jedno miejsce). 
Dzięki wzrostowi wartości o 43 proc. w stosunku do ubiegłego roku Home Depot zajął 9. miejsce na liście najszybciej rosnących marek (Top Risers). W ten sposób awansował on o 21 miejsc do góry w rankingu Top 100 (obecnie na 41. pozycji) i zajął 3. miejsce w kategorii handlu detalicznego. Inną szybko rosnącą marką jest eBay, notujący wzrost wartości o 40 proc. do poziomu 17,7 mld USD. Marka ta awansowała o 17 miejsc i obecnie zajmuje 47. pozycję w rankingu Top 100. Na kolejnym miejscu znalazła się marka Tesco, której wartość spadła o 9 proc. i jesy wyceniania 16,3 mld USD.
Debiutantem w pierwszej setce jest sieć Woolworths - na 80. pozycji w całym rankingu i 8. w kategorii handlu detalicznego. Wartość tej marki wynosi 11 mld USD. Inni debiutanci w tej kategorii to Whole Foods (13), Walgreens (14), CVS (15) oraz Coles (20). Jedyną siecią, która wypadła z Top 100, był Carrefour (98. w ubiegłym roku). Z kolei Aldi spadł o 12 miejsc na pozycję 99., notując 5-proc. spadek wartości (do 8,9 mld USD). Na 19. pozycji wśród sieci detalicznych znalazła się marka Lidl, której wartość spadła o 2 proc. do 4,5 mld USD.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,90

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.