W I kw. sieci handlowe wydały na reklamy 386,6 mln zł. Lidl liderem

Autor: wirtualnemedia.pl 28 kwietnia 2016 09:51

Przez pierwsze trzy miesiące br. tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamach sieci handlowych 386,6 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Było to 21,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Częściowo wzrost ten mógł być spowodowany świętami wielkanocnymi przypadającymi w br. już pod koniec marca.

Sieci handlowe większość swoich budżetów kierują do telewizji - w omawianym okresie na reklamę tv przeznaczyły 187,2 mln zł, czyli 30,2 proc. w skali roku. Równie dużym ich zainteresowaniem cieszy się reklama radiowa – promocja marketów w eterze kosztowała 161,1 mln zł, czyli 18,5 proc. więcej niż w I kwartale 2015 roku.

Największym reklamodawcą wśród sieci handlowych pozostaje niezmiennie Lidl Polska z wydatkami w wysokości 105 mln zł. Mimo zredukowania wydatków na reklamę w mediach tradycyjnych o 6,3 proc. sieć ta utrzymała pozycję lidera. Drugie miejsce na podium utrzymała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka - jej wydatki spadły w skali roku o 11,2 proc., do 67,5 mln zł. W największym stopniu wzrosły nakłady reklamowe Carrefour Polska – o 167 proc., do 56,6 mln zł. Kaufland zwiększył wydatki reklamowe o 67,3 proc., do 38,4 mln zł, a Tesco Polska – o 27,1 proc., do 36,9 mln zł.

Więcej na Wirtualnemedia.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.