W I kwartale br. producenci piwa wyemitowali o połowę mniej reklam

Autor: dlahandlu.pl 19 maja 2016 10:50

W pierwszym kwartale 2016 r. producenci piwa wyemitowali 60 nowych reklam - o połowę mniej niż w ostatnich trzech miesiącach roku 2015. Wraz z mniejszą aktywnością reklamową nie odnotowano uszczerbku na jakości przekazów emitowanych przez piwowarów. Jak informuje Instytut Monitorowania Mediów, wszystkie reklamy piwa, które pojawiły się w mediach między 1 stycznia a 31 marca tego roku, były zgodne z zasadami Kodeksu Etyki Reklamy.

Początek roku to dla browarników moment oddechu przed zbliżającym się sezonem największej sprzedaży piwa. Zazwyczaj jest to również czas mniejszej aktywności reklamowej. Tendencję tą potwierdzają dane zawarte w najnowszym, siedemnastym z kolei raporcie Instytutu Monitorowania Mediów, analizującym zgodność reklam piwa z Kodeksem Etyki Reklamy. Wynika z niego, że w pierwszych trzech miesiącach 2016 r. w mediach pojawiło się zaledwie 60 przekazów reklamowych. To o połowę mniej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku i o 60 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2015.

Jak wynika z raportu IMM, w analizowanym okresie reklamy piwa najczęściej mogli obejrzeć telewidzowie. W tym medium pojawiło się aż 43 proc. wszystkich przekazów reklamowych wyemitowanych między styczniem a marcem. Co czwarta reklama piwa (25 proc.) miała formę reklamy zewnętrznej (outdoorowej), niespełna co piąta (18 proc.) trafiła do odbiorców za pośrednictwem internetu. Reklama złotego trunku najrzadziej gościła na łamach prasy (12 proc. przekazów) i w radiowym eterze (zaledwie 2 proc. przekazów).

Preferencje reklamodawców w zakresie nośników nie różniły się znacząco od tych z ostatniego kwartału 2015 r., z tym że na pozycji lidera reklamę outdoorową zastąpiła reklama emitowana w telewizji. W pierwszych trzech miesiącach br. to właśnie reklama zewnętrzna straciła najbardziej na popularności, odnotowując niemal czterokrotny spadek liczby emisji (z 59 do 15) w porównaniu z końcówką roku 2015.

Niezależnie od ilości wyemitowanych reklam, branża piwowarska utrzymuje stały, wysoki poziom przygotowywanych komunikatów reklamowych. Według najnowszej edycji raportu IMM, piwo jest wciąż promowane zgodnie z Kodeksem Etyki Reklamy. W podsumowaniu niniejszego raportu stwierdzono, że żadna z emitowanych reklam piwa – prasowych, internetowych, telewizyjnych czy outdoorowych, nie zawierała wątpliwych etycznie treści. Co więcej, z analiz przeprowadzonych na potrzeby raportu wynika, że przekazy reklamowe marek należących do członków Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec, Carlsberg Polska) zostały opatrzone znakami odpowiedzialnościowymi: „W ciąży nie piję alkoholu”, „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i „Alkohol – tylko dla pełnoletnich”.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.