W III kw. sprzedaż Biedronki urosła o 10,2 proc.

Autor: dlahandlu.pl 21 października 2016 22:13

W III kw. sprzedaż Biedronki urosła o 10,2 proc. fot. Shutterstock

Po 9 miesiącach sprzedaż Biedronki liczona w złotych wzrosła o 9,9 proc. (10,2 proc. w III kw. 2016) przy wzroście LfL na poziomie 8,7 proc. (8,5 proc. w III kw.). Po 9 miesiącach 2016 roku sieć zanotowała sprzedaż na poziomie 7,163 mld euro wobec 6,836 mld euro w ciągu 9 miesięcy 2015 roku (wzrost o 4,8 proc.)

W III kw. Biedronka kontynuowała program podnoszenia wartości i różnicowania oferty, co przyniosło znaczne zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego. Wyniki po 9 miesiącach potwierdzają trafność strategii i pozwalają oczekiwać, że prognozowane cele na cały 2016 rok zostaną spełnione - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu Jeronimo Martins.

W Polsce rynek jest zdominowany przez promocję, a konkurencja nie słabnie. W III kw. deflacja wzrosła do 0,9 proc. z 0,6 proc. w I pół. 2016. Wzrost dochodu rozporządzalnego wpływa na korzystne otoczenie konsumenckie. W związku z tym Biedronka stawiała na poprawę oferty i zwiększenie dynamiki promocji - napisano w komentarzu do wyników.

W 9 miesięcy Biedronka otworzyła 50 sklepów (34 placówki netto) i zarządza siecią 2700 placówek. W III. kw. sieci przybyło netto 7 sklepów (2693 na koniec II kw. 2016) Jednocześnie 145 placówek zostało poddanych remodelingowi.

Drogerie Hebe zakończyły 9 miesięcy 2016 roku ze sprzedażą na poziomie 84,9 mln euro, czyli o 18,2 proc. więcej rdr. W tym czasie sieć  uruchomiła 6 drogerii i ma obecnie 141 placówek. Straty generowane przez sieci Ara i Hebe, na poziomie EBITDA zamknęły się kwotą 44,3 mln euro.

EBITDA Biedronki w ciągu 9 miesięcy wzrosła o 8 proc. do 512 mln euro (13,3 proc. w lokalnej walucie), co zaowocowało marżą na poziomie 7,1 proc. wobec 6,9 proc. w 2015 roku. W III kw. EBITDA Biedronki wzrosła o 9,3 proc. Pozytywne wzrosty marży zostały osiągnięte pomimo intensywnych inwestycji i wprowadzenia podwyżek dla pracowników.

Skonsolidowane wyniki całej Grupy Jeronimo Martins za 9 miesięcy osiągnęły poziom 10,738 mld euro, co oznacza wzrost o 5,5 proc. rdr. (9,3 proc. przy stałym kursie wymiany walut). Sprzedaż LfL dla całej Grupy wzrosła o 6,5 proc. proc. (6,9 proc. w III kw. 2016 roku). Zysk netto wzrósł do 502 mln euro wobec 252 mln euro w ciągu 9 miesięcy 2015 roku (wzrost o 98,9 proc.), z wykluczeniem efektu sprzedaży Monterroio zysk był większy o 12 proc. (266,5 mln euro).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.