W III kwartale sektor FMCG wydał na reklamę ponad 224 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2015 12:18

W trzecim kwartale 2015 roku sektor FMCG przeznaczył na reklamę ponad 224 mln zł, notując tym samym 12-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu z poprzedniego roku. Również na tle innych branż producenci FMCG, w zestawieniu do roku 2014, zaliczyli wzrost najbardziej zwiększając wydatki na promocję (o ponad 23 mln zł). Największe nakłady pochłonęła reklama telewizyjna, a wśród magazynów prym wiodły  media branżowe – wynika z analizy przeprowadzonej przez niezależny dom mediowy Codemedia.

Największy budżet na promocję w analizowanym okresie przeznaczyli producenci soków i napojów, wydając niemal 55 milionów złotych (notując znaczący wzrost - o 39% więcej niż w analogicznym okresie w 2014 roku), co stanowiło 25% wszystkich wydatków w kategorii FMCG. Dominowały głównie napoje gazowane i woda mineralna.

23% inwestycji sektora, z kwotą ponad 52 mln złotych, osiągnęli producenci słodyczy, notując 10% wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału poprzedniego roku. Pomimo letniego okresu, producenci lodów nie byli liderem w wydatkach - najwięcej na promocję produktów w tej kategorii przeznaczyli producenci ciast, ciastek i batonów.

Szeroko pojęta branża alkoholowa w trzecim kwartale tego roku ulokowała w mediach ponad 32 miliony złotych, co stanowiło 14% wszystkich wydatków promocyjnych w całej kategorii. Przy jednoczesnym  spadku na poziomie 15% w stosunku do poprzedniego roku. Największą część budżetu marek alkoholowych przypadło tradycyjnie na reklamę piwa.

Producenci produktów mlecznych ulokowali w reklamę  ponad 23 miliony złotych (10% udziału w wydatkach całej branży FMCG), notując tym samym rekordowy w tym segmencie, 77% wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Wydatki pozostałych branż z  kategorii wyniosły łącznie ponad 61 milionów złotych, a wielkość inwestycji różniła się od zeszłorocznych o kilka do kilkunastu procent.

Zdecydowana większość budżetów reklamowych branży kierowana jest   w kanały telewizyjne. W trzecim kwartale 2015 roku było to ponad 150 milionów złotych, czyli 67% wszystkich wydatków. Wzrost nakładów na reklamę TV  w porównaniu do okresu III kwartału 2014 roku wyniósł 9%. Budżety reklamowe lokowane były w głównych stacjach komercyjnych, takich jak Polsat i TVN, popularnością cieszyły się także reklamy w na kanałach tematycznych, m.in. ATM Rozrywka, TVN Style, National Geographic Channel.

Ponad 9,5 miliona złotych (co stanowi 4% udziału SOS), branża FMCG przeznaczyła na komunikację w Internecie. Spadek inwestycji aż o 42% w stosunku do poprzedniego roku, może oznaczać zarówno faktyczny spadek inwestycji w promocję online jak i  przesunięcie budżetów do kanałów nie monitorowanych.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,90

  • Śr

    5,13

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.