W kryzysie Polacy nie oszczędzają na żywności

Autor: www.dlahandlu.pl 3 października 2011 10:16

Z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego we wrześniu 2011r. wynika, że większość Polaków (55 proc.) w sytuacji kryzysu gospodarczego zrezygnuje z wydatków na kulturę. Duża część respondentów deklaruje ograniczenie wydatków na alkohol (51 proc.) oraz na odzież (46 proc.). Najmniej Polaków - niecałe 20 proc. - myśli też o ograniczeniu wydatków na żywność.

- Jednocześnie istnieje duże prawdopodobieństwo, że deklaracje dotyczące ograniczenia wydatków na alkohol składane w sytuacji względnego bezpieczeństwa, nie będą miały pokrycia w rzeczywistości. W sytuacjach kryzysowych wydatki na używki nie maleją, a wręcz mogą rosnąć, co jest zrozumiałe przy wysokim poziomie stresu. Dodatkowo należy podkreślić, że ludzie wykazują tendencję do składania bezpiecznych dla nich deklaracji dotyczących ilości stosowanych używek i kwot wydawanych na nie - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Grupą wiekową, która w równym stopniu deklarowała rezygnację z wydatków na alkohol, odzież i kulturę (po 49 proc.) są osoby powyżej 40 roku życia. Z kultury zrezygnowałyby najszybciej osoby młode - w wieku od 18 do 25 lat, zaś z alkoholu - respondenci w wieku 26-40 lat (53 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone za pośrednictwem epanel.pl na grupie 1006 osób.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,32

  • Śr

    11,33

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane