W latach 2000-2014 przejęto w Polsce 46 sieci

Autor: Fundacja Republikańska 29 kwietnia 2016 11:13

W latach 2000-2014 przejęto w Polsce 46 sieci fot. shutterstock

Na rynku handlu detalicznego w Polsce od wielu lat prowadzonych jest wiele procesów konsolidacyjnych - w latach 2000-2014 przejęto 46 średniej i dużej wielkości sieci. Głównymi aktorami zmian są przeważnie zagraniczne podmioty przejmujące innych zagranicznych konkurentów, którzy nie mogąc osiągnąć swoich celów biznesowych zdecydowali się na wyjście z Polski, jak też również polskie podmioty, które nie mogły wytrzymać wysokiego poziomu konkurencyjności - czytamy w raporcie Fundacji Republikańskiej.

Jak czytamy w opracowaniu, według teorii konsolidacji na Krzywej S (wykres w pod zdjęciem głównym) rozwiniętej przez globalną firmę doradczą A.T. Kearney, polski rynek detaliczny znajduje się obecnie w fazie przejścia z fazy konsolidacji do fazy koncentracji (uaktualnione dane dla 3 największych grup handlowych za 2015). Widoczna była również typowa dla tego okresu silna rywalizacja cenowa przybierającą niekiedy znamiona wojny cenowej pomiędzy największymi podmiotami na rynku. W 2015 roku można było jednak już zauważyć zmniejszenie presji na walkę wyłącznie ceną. Przykładem dla innych uczestników rynku może być postawa lidera jakim jest sieć Biedronka, która zaczęła kłaść nacisk na inne elementy oferty, niż tylko niskie ceny. Zmiana zachowań może być także sygnałem dla innych graczy do stopniowego podwyższania
marż poprzez podnoszenie cen. Kontynuacja procesów konsolidacyjnych natomiast nieuchronnie
doprowadzi do wyższych cen na rynku poprzez ograniczenie wysokiej obecnie konkurencyjności polskiego

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ..I.. 2016-05-02 09:47:23

    Biedronka przestala klasc nacisk na ceny??? Co za bzdury! Kolejny raport tej fundacji z jakimis bzdurnymi informacjami. Przeciez JMD wprost wypowoedzialo sie ze wstrzymuje ekspansje i pieniadze wklada w ceny zeby utrzymac fempo wzrostu sprzedazy wlasnie dzieki AGRESYWNEJ kampanii promocyjnej opierajacej sie na CENACH - czesc ich promocji to ewidentny dumping...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.