PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

W Polsce sieci traktują kanał internetowy jako dodatek do sklepów fizycznych

Autor: www.dlahandlu.pl 3 czerwca 2015 14:16

Udział rynku e-commerce w handlu spożywczym w Polsce to na razie zaledwie 0,2 proc. Tymczasem na niektórych rynkach Europy Zachodniej mamy do czynienia z penetracją kanału internetowego rzędu 5-8 proc. Nawet jeżeli porównamy Polskę z Niemcami, gdzie spożywczy e-commerce nie odgrywa tak dużej roli jak w innych krajach zachodnioeuropejskich, to możemy wnioskować, że rynek w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu. To, jak duży będzie to wzrost, zależeć będzie oczywiście od strategii przyjętej przez detalistów, ale przede wszystkim od zachowań konsumenckich - tłumaczy Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

Jak zauważa Jedraszak, trendy konsumenckie zdecydowanie sprzyjają rozwojowi e-commerce. Polacy coraz chętniej robią zakupy w sieci, co więcej, nie kupują za tym pośrednictwem już tylko książek czy elektroniki, lecz również towary wymagające większego zaufania do sprzedawcy, jak ubrania czy artykuły spożywcze.

- Do tego pojawia się coraz bardziej wyraźne oczekiwanie wygody i szybkości zakupów, bo konsumenci dochodzą do przekonania, że wolą jednak przeznaczać swój prywatny czas na inne sprawy, na przykład na życie rodzinne bądź sport. A trudno mówić o większej wygodzie niż w przypadku sklepu internetowego, w którym zakupy można zrobić nawet w kilka minut, a całą pracę związaną ze skompletowaniem i dostarczeniem zamówienia wykonuje za klienta pracownik sklepu - mówi Jedraszak.

Prezes Frisco.pl zastrzega jednak, że dużo pozostaje do zrobienia po stronie detalistów. Na dojrzałych rynkach e-commerce, takich jak brytyjskim czy francuskim, zjawiskiem jakie można zaobserwować jest nie tylko wysoki wolumen sprzedaży, lecz również innowacyjne rozwiązania związane z realizacją i dostarczaniem zamówień, np. odbiorem przez nabywcę w punkcie czy dostawą zakupów w kilka godzin od zamówienia.

- To efekt tego, że największe sieci detaliczne potraktowały internet jako strategiczny kanał sprzedaży i zainwestowały w ten kierunek rozwoju znaczące środki finansowe. Z kolei w Polsce główne sieci traktują kanał internetowy w zasadzie jako dodatek do sklepów fizycznych - zaznacza Jedraszak.

Ważną rolę do odegrania w polskim e-handlu do odegrania mają jednak nie tylko tradycyjni detaliści, lecz także podmioty zajmujące się tylko i wyłącznie sprzedażą przez internet - czyli m.in. Frisco.pl. Analogiczne firmy działają także na rynkach rozwiniętych.

- Internetowy rynek spożywczy jest wyjątkowym, trudnym rynkiem, wymagającym od sklepu pełnej koncentracji na efektywności operacyjnej i jakości świadczonej usługi, a to tego typu gracze z definicji robią najlepiej - zauważa prezes Frisco.pl.

Jak dodaje Jedraszak, konsumenta trzeba przekonać do przełamania oporu przed pierwszym zamówieniem, a później umieć utrzymać jego zaufanie przy wszystkich kolejnych zamówieniach. Każde potknięcie po drodze - przykładowo dostarczenie niekompletnego zamówienia - powoduje automatyczną utratę zaufania.

- Nagrodą dla dobrze prowadzonego sklepu internetowego jest jednak lojalność klienta i wysokie wartości koszyków, czyli coś, co tradycyjne sieci detaliczne w dużym stopniu utraciły - podsumowuje Jedraszak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,10

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane