W przedświątecznych promocjach sieci handlowe postawią na artykuły FMCG

Autor: MondayNews 23 listopada 2016 09:25

Instytut badawczy ABR SESTA dokonał analizy świątecznych promocji z lat 2014 i 2015, aby ocenić, co i w jaki sposób będzie teraz reklamowane. Z wyników można wnioskować, że sieci po raz kolejny postawią głównie na artykuły FMCG. Ale bardziej, niż dotychczas, powinny też inspirować do zakupów niebanalnych podarunków.

Przeanalizowano 916 gazetek promocyjnych, obowiązujących od 2 listopada do 24 grudnia 2015 r. W sumie zawierały one ponad 170 tys. promocji produktowych i blisko 104 tys. modułów promocyjnych. Trzy najbardziej popularne gazetki tematyczne były poświęcone alkoholom (29% wszystkich gazetek tematycznych), żywności kupowanej specjalnie na święta (28%) oraz zabawkom (9%). Wyniki z ubiegłego roku zestawiono z danymi z 2014 roku.

– W święta z reguły jadamy tradycyjne potrawy, dlatego w tym czasie zawsze kupujemy właściwie te same artykuły. Trudno wyobrazić sobie Wigilię, np. bez barszczu czerwonego, zupy grzybowej czy kompotu z suszu. Przez cały rok więcej eksperymentujemy w kuchni, ale w okresie Bożego Narodzenia już rzadziej sobie na to pozwalamy. Z dużym prawdopodobieństwem można zatem stwierdzić, że wśród najczęściej promowanych produktów w 2016 r. znajdzie się bardzo podobny asortyment, co w latach ubiegłych – twierdzi Marcin Dobek, wiceprezes instytutu badawczego ABR SESTA.

Jak zwykle wyścig

Ekspert podkreśla, że w okresie przygotowań do świąt, w pierwszej kolejności szukamy inspiracji prezentowych. Dlatego też, promocje tego typu produktów w gazetkach zaczynają się najwcześniej. I czas ich obowiązywania ciągle się wydłuża. W tym roku Tesco zdecydowało się na promowanie gwiazdkowych prezentów dla dzieci już przed Dniem Wszystkich Świętych. Gazetka tej sieci, „Magiczna Księga Zabawek”, obowiązuje bowiem od 27 października i jest dostępna w kanale hiper i mini-hipermarketów.

– Jeszcze wcześniej, niż Tesco, bo 17 października, bożonarodzeniową gazetkę wydał Eurocash. Jednak należy pamiętać o tym, że w segmencie Cash&Carry pośpiech ma na celu jak najszybsze zaopatrzenie małych sklepów przed świętami. W publikacji „Czas na słodkie święta”, która obowiązuje do 23 grudnia, czyli aż przez 68 dni, sieć prezentuje tylko i wyłącznie kategorie Słodycze – zaznacza Marcin Dobek.

Rok temu Eurocash zdecydował się opublikować 28-stronicową gazetkę zawierającą przekaz – „Na święta musi być słodko!”. Wówczas sieć przekazała sklepom informację o tym, w jaki sposób mogą sprzedawać więcej produktów cukierniczych, które klienci kupują na poszczególne okazje. Natomiast w 2016 roku wydała już krótszą, 16-stronicową, publikację. I tym razem zrezygnowała z tego typu porad.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.