W tym roku rentowność Grupy Carrefour znów będzie pod presją

Autor: dlahandlu.pl za Reuters 1 marca 2018 10:15

W tym roku rentowność Grupy Carrefour znów będzie pod presją fot. Shutterstock

Carrefour, drugi co do wielkości detalista na świecie, spodziewa się, że kursy walutowe wraz z restrukturyzacją i jednorazowymi opłatami wpłyną na rentowność grupy w tym roku. Spółka już drugi rok z rzędu odnotowała spadek zysku operacyjnego – informuje Reuters.

- Wyniki 2017 roku, które prezentujemy dzisiaj, wskazują na konieczność bezzwłocznego wdrożenia planu transformacji Carrefour - powiedział dyrektor generalny Alexandre Bompard. Przypomnijmy, że plan Carrefour 2022 został ogłoszony w styczniu i opiera się na czterech filarach: wdrożeniu nowej organizacji grupy, osiągnięciu wzrostu konkurencyjności i produktywności, na rozwoju omnikanałowości oraz na oferowaniu wysokiej jakości produktów.

Carrefour odnotował w 2017 r. stratę netto w wysokości 531 milionów euro (648 milionów USD) po jednorazowych opłatach w wysokości 1,3 miliarda euro, związanych z utratą wartości we Włoszech i aktywami związanymi z byłymi sklepami DIA zakupionymi w 2014 roku.

Bompard, który objął stanowisko prezesa grupy Carrefour w lipcu 2017 r., chce dokonać transformacji grupy, między innymi rozszerzyć działalność online. Jego plan Carrefour 2022 zakłada inwestycje na poziomie 2,8 miliarda euro w cyfrowy handel. W ogłoszonym w styczniu planie Carrefour 2022 założono także oszczędności na poziomie 2 miliardów euro do roku 2020, w tym dobrowolny plan zwolnień dla 2400 pracowników w centrali oraz sprzedaż lub zamknięcie 273 nierentownych sklepów kupionych od hiszpańskiego sprzedawcy Dia w 2014 roku.

Wzrost sprzedaży grupy "like-for-like" spowolnił do 1,6 proc. w 2017 r., z 3 proc. w 2016 r. Spadek odzwierciedla silną konkurencję we Francji, gdzie sieć Leclerc wyprzedziła Carrefoura i zajęła jego miejsce największego detalicznego sprzedawcy żywności, licząc według udziału w rynku.

Carrefour powiedział, że marża operacyjna we Francji spadła o 94 punkty bazowe, do 1,9 proc., przyczyniając się do spadku marży grupy do 2,5 proc., z 3,1 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.