W ubiegłym roku sprzedaż dyskontów wzrosła o 14 proc.

Autor: Rzeczpospolita 11 marca 2011 09:14

Dyskonty, czyli sieci Biedronka, Lidl, Netto i Aldi, są w ostatnich latach zdecydowanie najszybciej rosnącym segmentem handlu w Polsce. Rynek w ostatnich dwóch latach znacznie zwolnił. Z danych Euromonitor International wynika, że w 2010 r. sprzedaż dyskontów wzrosła o ok. 14 proc., podczas gdy rynek zyskał tylko 2,6 proc - podała Rzeczpospolita.

Nielsen podaje, że tanie sklepy mają już 18 proc. udziału w sprzedaży żywności i 14 proc. w artykułach chemicznych. Jednak są kategorie, w których nawet ok. 50 proc. sprzedaży przypada na ten segment. Jak mówi przedstwicielka Nielsena w rozmowie z Rzeczpospolitą, silną pozycję dyskontów można zaobserwować dla produktów podstawowych, codziennego użytku takich jak: nabiał, woda mineralna, papier toaletowy.

Jak podaje Nielsen, w przypadku serów (żółtych, białych i pleśniowych) udział marek własnych w sprzedaży dyskontów to 77 proc. Dla mleka UHT jest to 82 proc., a soków i nektarów aż 88 proc. Jednak już w przypadku wódki to jedynie 25 proc., a piwa 32 proc. Ogółem w produktach spożywczych marki własne stanowią 58 proc. sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,86

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane