W USA 70-80 proc. konsumentów korzysta z wielu kanałów przed podjęciem decyzji zakupowej

Autor: wnp.pl 16 grudnia 2015 10:23

Konsumenci oczekują stałego dostępu do informacji, szybszej realizacji dostaw oraz spersonalizowanych zakupów. Stymuluje to najnowszą metodę sprzedaży wielokanałowej, nazywanej też - omnichannel.

 

"W USA 70 - 80 proc. konsumentów korzysta ze strategii wielokanałowości przed podjęciem decyzji o zakupie i według naszych oczekiwań trend ten będzie wzrastał na większości rynków globalnych" - informuje Matthias Heutger, starszy wiceprezes ds. marketingu i innowacji, DHL Customer Solutions and Innovation.

Raport ujawnia, że większość firm trzyma się kurczowo metod opartych na tradycyjnych kanałach sprzedaży, które nie są w stanie sprostać najnowszym potrzebom konsumentów. Celem dotychczasowej strategii sprzedaży wielokanałowej jest optymalizacja doświadczeń konsumentów w pojedynczych kanałach sprzedaży, podczas gdy strategia omnichannel charakteryzuje się holistycznym podejściem do kanałów, ukierunkowanym na klienta.

Autorzy raportu stwierdzają, że firmy, które doskonalą strategię omnichannel, zyskają znaczącą przewagę konkurencyjną. Pomimo złożoności procesów koordynacji i integracji wszystkich kanałów sprzedaży oraz nakładów wymaganych do ich pomyślnej realizacji, sprzedawcy będący pierwszymi użytkownikami strategii omnichannel ujawniają znaczny wzrost bazy klientów, wyższy poziom ich lojalności, większe zyski oraz sprawniejszą rotację zapasów.

Autorzy publikacji z DHL, zatytułowanej "DHL Omin-Channel Logistics Trend Report", logistyka jest branżą odgrywającą kluczową rolę w procesie wdrażania modelu omnichannel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane