Wal-Mart obniża ceny, żeby ograniczyć wpływy Aldiego w USA

Autor: money.pl 5 marca 2017 11:38

Wal-Mart wprowadził test porównawczy cen w swoich 1,2 tys. sklepach. Ma zamiar przycisnąć swoich dostawców towarów, by zlikwidować różnice cen wobec niemieckich sieci dyskontowych, bowiem po sieci Aldi do USA wchodzi wkrótce także Lidl - podaje money.pl

Wal-Mart wprowadził test porównawczy cen w 11 stanach w środkowozachodniej i południowowschodniej części kraju, m.in. Iowa, Illinois i na Florydzie. Skupił się przy tym na towarach żywnościowych, które dają 56 proc. przychodów Wal-Martu - podaje agencja Reuters.

Jeszcze niedawno analitycy wskazywali, że niektóre produkty żywnościowe były w Aldim o 20 proc. tańsze. Teraz ceny w Walmarcie spadły i 12 dużych jaj kosztuje poniżej dolara, a za galon mleka (3,8 litra) trzeba płacić około jednego dolara.

Aldi szybko zdobywał w ostatnich latach udział rynkowy w USA, obniżając ceny produktów żywnościowych. Dysponuje już siecią 1,6 tys. sklepów i zdobył 1,5 proc. rynku, ale rośnie w tempie 15 proc. rocznie. Wal-Mart ma 22 proc. rynku, ale rośnie w tempie zaledwie 2 proc. rocznie.

Obecnie zaś do wejścia na rynek amerykański szykuje się latem tego roku Lidl.

Jak wyliczył Scott Mushkin, dyrektor zarządzający firmy badawczej Wolfe Research, gdyby teraz Wal-Mart chciał odzyskać część rynku utraconą na dyskonty, to kosztowałoby go to około 6 mld dolarów. Według szacunków Mushkina Aldi razem z Lidlem mogą zdobyć nawet siedem procent rynku w ciągu najbliższych pięciu lat.

Większa konkurencja spowodowała, że zysk netto Wal-Marta spadł o 18 proc. w czwartym kwartale ub.r. w porównaniu do roku poprzedniego.

Wal-Mart zadeklarował, że oczekuje ruchu ze strony dostawców. Nieoficjalne źródła Reutersa wskazują, że od takich firm jak Procter & Gamble, Unilever, Johnson & Johnson czy Kraft Heinz oczekuje się redukcji cen i kosztów, jakimi obciążają sklepy. Firmy logistyczne zaś poproszono o „cięższą pracę oraz dostawy całodobowe i to dokładnie na czas”. Ma to zmniejszyć koszty dostaw, ponownych zamówień oraz ograniczy koszty pozamagazynowe, które Wal-Mart wskazywał jako duży problem w ostatnich latach - podaje money.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.