Wal-Mart obniża ceny, żeby ograniczyć wpływy Aldiego w USA

Autor: money.pl 5 marca 2017 11:38

Wal-Mart wprowadził test porównawczy cen w swoich 1,2 tys. sklepach. Ma zamiar przycisnąć swoich dostawców towarów, by zlikwidować różnice cen wobec niemieckich sieci dyskontowych, bowiem po sieci Aldi do USA wchodzi wkrótce także Lidl - podaje money.pl

Wal-Mart wprowadził test porównawczy cen w 11 stanach w środkowozachodniej i południowowschodniej części kraju, m.in. Iowa, Illinois i na Florydzie. Skupił się przy tym na towarach żywnościowych, które dają 56 proc. przychodów Wal-Martu - podaje agencja Reuters.

Jeszcze niedawno analitycy wskazywali, że niektóre produkty żywnościowe były w Aldim o 20 proc. tańsze. Teraz ceny w Walmarcie spadły i 12 dużych jaj kosztuje poniżej dolara, a za galon mleka (3,8 litra) trzeba płacić około jednego dolara.

Aldi szybko zdobywał w ostatnich latach udział rynkowy w USA, obniżając ceny produktów żywnościowych. Dysponuje już siecią 1,6 tys. sklepów i zdobył 1,5 proc. rynku, ale rośnie w tempie 15 proc. rocznie. Wal-Mart ma 22 proc. rynku, ale rośnie w tempie zaledwie 2 proc. rocznie.

Obecnie zaś do wejścia na rynek amerykański szykuje się latem tego roku Lidl.

Jak wyliczył Scott Mushkin, dyrektor zarządzający firmy badawczej Wolfe Research, gdyby teraz Wal-Mart chciał odzyskać część rynku utraconą na dyskonty, to kosztowałoby go to około 6 mld dolarów. Według szacunków Mushkina Aldi razem z Lidlem mogą zdobyć nawet siedem procent rynku w ciągu najbliższych pięciu lat.

Większa konkurencja spowodowała, że zysk netto Wal-Marta spadł o 18 proc. w czwartym kwartale ub.r. w porównaniu do roku poprzedniego.

Wal-Mart zadeklarował, że oczekuje ruchu ze strony dostawców. Nieoficjalne źródła Reutersa wskazują, że od takich firm jak Procter & Gamble, Unilever, Johnson & Johnson czy Kraft Heinz oczekuje się redukcji cen i kosztów, jakimi obciążają sklepy. Firmy logistyczne zaś poproszono o „cięższą pracę oraz dostawy całodobowe i to dokładnie na czas”. Ma to zmniejszyć koszty dostaw, ponownych zamówień oraz ograniczy koszty pozamagazynowe, które Wal-Mart wskazywał jako duży problem w ostatnich latach - podaje money.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,69

  • Min

    2,86

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane