Walmart inwestuje w system rozpoznający niezadowolonych klientów

Autor: dlahandlu.pl za businessinsider.com 20 lipca 2017 10:51

Walmart rozwija technologię rozpoznawania twarzy w celu wykrycia sfrustrowanych lub niezadowolonych klientów.

Technologia wykorzystuje kamery wideo w punktach sprzedaży, które monitorują ekspresję i ruchy twarzy klientów, aby spróbować zidentyfikować różne poziomy niezadowolenia - wynika z opisu zgłoszonego w amerykańskim urzędzie patentowym.

Walmart liczy na to, że technologia umożliwi sklepom bardziej efektywne reagowanie na kwestie związane z obsługą klientów, zanim kupujący będą mieli możliwość złożyć skargę.

- Łatwiej jest zatrzymać obecnych klientów niż zdobywać wydając krocie na reklamę - czytamy w zgłoszeniu patentowym. - Jeśli obsługa klienta jest niesatysfakcjonująca, fakt ten nie pojawia się w danych dostępnych kierownictwu. Widzimy to dopiero, gdy spadnie znacząco liczba kupujących. W dobie ogromnej kokurencji klient często po prostu idzie gdzie indziej - argumentuje sieć.

Walmart będzie również wykorzystywał tę technologię do analizy zachowań kupujących. 

Przeczytaj także:

Firma Walmart przetestowała wcześniej technologię rozpoznawania twarzy, ale później zrezygnowała z programu, ponieważ okazał się nieskuteczny. W 2015 roku firma przetestowała technologię w niesprecyzowanej liczbie sklepów, próbując na podstawie mimiki wykryć złodziei i zapobiegać kradzieżom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,24

  • Śr

    2,08

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane