PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Warszawski Koszyk cen: Wojna cenowa w pełni, a markety z bardzo zbliżonym poziomem cen

Autor: dlahandlu.pl 5 sierpnia 2013 14:04

Warszawski Koszyk cen: Wojna cenowa w pełni, a markety z bardzo zbliżonym poziomem cen

Niezapowiedziane przez redakcję dlahandlu.pl badanie cen w 11 sieciach handlowych w Warszawie pokazuje, że sklepy przygotowują się do monitoringów Koszyka cen stosując w wybrane dni, niższe promocyjne ceny, o co najmniej 20 zł przy zakupie 50 produktów. Obecnie badanie wskazuje także, że aż 5 sieci handlowych: Biedronka, Polomarket, Carrefour, Lidl i Tesco mają bardzo zbliżony poziom cen (od ok. 271 do 275 zł), co oznacza, że na zakupach powinniśmy się raczej kierować innymi parametrami a nie ceną, która w wielu sklepach jest niemal identyczna. Liderami niezapowiedzianego badania cenowego pozostały sieci Auchan i Kaufland, choć także tutaj ceny były wyższe niż w planowanych monitoringach, o odpowiednio 40 i 25 zł.

A oto szczegółówe wyniki redakcyjnego badania Koszyk cen dlahandlu.pl z dnia 2 sierpnia z Warszawy:

Spis z etykiet w sklepie Auchan (Warszawa Wola) pokazuje, że 50 produktów z Koszyka można tu kupić za 252,13 zł. Na początku lipca, w badaniu o którego dacie wszystkie sieci były informowane, zakup tych samych 50 towarów wiązał się z wydatkiem 210 zł, czyli ok. 40 zł mniejszym.

W sklepie Kaufland na ul. Birżańskiej w Warszawie można było te same towary kupić 2 sierpnia za ok. 259,08 zł. Miesiąc temu Koszyk 50 produktów kosztował w tej sieci ok. 235 zł, co oznacza różnicę na poziomie 25 zł.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajęła sieć Biedronka (sklep przy ul. Związku Walki Młodych), gdzie na zakupy 50 produktów markowych z Koszyka trzeba przeznaczyć 270,92 zł. Jest to o 20 zł więcej niż w czasie badania w lipcu, gdy na wybrane towary z listy obowiązywały ceny promocyjne. Jednocześnie jest to cena niemal identyczna z tą zanotowaną w czasie badania czerwcowego, gdy w sieci obowiązywały ceny regularne.

Zakupy za 274,35 zł można było zrobić 2 sierpnia w Polomarkecie przy ul. Czumy i jest to o ok. 26 zł więcej niż w czasie badania z drugiej połowy lipca.

Również sieć Carrefour (Warszawa Wileńska) proponuje zakupy w cenie ok. 274 zł (274,47 zł). Jest to różnica 17 zł względem zgodnego z harmonogramem badania lipcowego. 

Kolejną siecią, która zaproponowała zakupy w niemal identycznej cenie jest Lidl (274,96 zł). Placówka przy ul. Pileckiego miała obecnie ceny wyższe o 24 zł od tych, które zanotowaliśmy w lipcu, w czasie planowanego monitoringu.

Na podobnym poziomie kształtowały się także ceny w sieci Tesco (275,56 zł). Hipermarket przy ul. KEN ma obecnie wyższe ceny jedynie o 12 zł względem tych zanotowanych w lipcu.

Identyczny poziom cen względem tego, który notowaliśmy w czasie planowanego badania w lipcu zastał nas w sieci Stokrotka. W markecie  przy ul. Powtańców Śląskich za zakupy trzeba było zapłacić 282,77 zł i jest to dokładnie cena także z badania lipcowego.

Piotr i Paweł przy ul. Stawki zaproponował zakupy w cenie 288,48 zł czyli o 21 zł więcej niż w badaniu z II połowy lipca. Zbliżony do poziomu cen z Piotra i Pawała zanotowaliśmy także w sieci E.Leclerc w Warszawie, przy ul. Ciszewskiego. Tu za 50 produktów z listy Koszyka cen trzeba było zapłacić 288,87 zł. Jest to o 58 zł więcej niż w lipcowym badaniu, o którym sieci były informowane.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.