Warszawskie centra handlowe: Najwyższy footfall ma Arkadia, a najzamożniejszych klientów Plac Unii

Autor: Gfk 28 kwietnia 2016 12:38

Szacowany miesięczny footfall w 28 warszawskich centrach handlowych to 16,7 miliona wizyt. Oznacza to, że przeciętny mieszkaniec aglomeracji warszawskiej (ponad 2,5 miliona mieszkańców) odwiedza centra handlowe zlokalizowane w stolicy średnio 6,5 razy w miesiącu - podaje Gfk.

Co ważne – w tych szacunkach nie uwzględniono 20 innych mniejszych obiektów handlowych.

- Ponieważ to częstotliwość zaskakująca, postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej cechom obiektów, które niewątpliwie wpływają na sposób, w jaki funkcjonujemy. Jedno miasto, 28 obiektów zróżnicowanych pod względem wielkości, profilu i pozycjonowania. Czy jednak rzeczywiście centra handlowe są różnie pozycjonowane? Postanowiliśmy sprawdzić, czy centra handlowe w Warszawie różnią się pod względem (marketingowego) potencjału swojego bezpośredniego otoczenia. Analiza takich danych jest według nas jednym z pierwszych kroków prowadzących do określenia tożsamości centrum - opisuje Gfk.

Dla każdego centrum handlowego organizacja wyznaczyła strefę 10-minutowego dojazdu samochodem.

Jak wynika z badania wśród warszawskich centrów handlowych najwyższy footfall ma Arkadia, największą liczbą mieszkańców i gospodarstw domowych w strefie dojazdu 10 minut dysponują Złote Tarasy, najzamożniejsi są mieszkańcy strefy Placu Unii (ogólna siła nabywcza). Najmłodsi
są mieszkańcy strefy Placu Vogla, a najstarsi Złotych Tarasów.

W pełnym zestawieniu Gfk uwzględniło wszystkie typy obiektów, bez oddzielania typowych centrów miejskich (urban mall) od galerii dołączonych do hipermarketu (attached mall).
Na przytoczone we wstępie przeciętne 6,5 odwiedzin w centrach, składa się realizacja różnych misji zakupowych, np.:
- zakupy w galerii handlowej
- zakupy w hiper- lub supermarkecie
- spędzanie wolnego czasu (np. foodcourt, kino)
- lunch
- tzw. odwiedziny funkcjonalne (np. centrum medyczne, sklep DIY)

- Konsumenci lubią centra handlowe i oddzielają np. zakupy w galerii handlowej od spędzania wolnego czasu w strefie foodcourt (co naturalnie nie oznacza, że nie jedzą posiłków w tej strefie
podczas zakupów). Zastanawiający jest fakt, iż przy tak zróżnico wanym potencjale sąsiedztwa stref istniejących centrów handlowych, nie widzimy zróżnicowania  w sposobie ich pozycjonowania. 7 obiektów z TOP 10 centrów niczym szczególnym nie wyróżnia się  w sferze profilowania oferty dla konkretnego typu  odbiorcy. Wszystkie podobnie wyglądają, mają
podobną ofertę i podobnie się reklamują. Interesujące jest, jak w takiej rzeczywistości odnajdą się planowane oraz już budowane obiekty. Realizowanie różnych misji zakupowych powoduje tak gigantyczną miesięczną liczbę wizyt w centrach handlowych - czytamy w raporcie Gfk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,19

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane