PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Wartość eksportu polskich produktów przez sieci handlowe wzrośnie w tym roku do 10 mld zł

www.portalspozywczy.pl 9 października 2014 09:16

Według szacunków Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji wartość polskich produktów (w tym żywności i napojów) wyeksportowanych za pośrednictwem sieci handlowych wzrośnie w 2014 r. do 10 mld zł.

Przypomnijmy, że według danych POHiD w 2013 r. wartość eksportu polskich towarów za pośrednictwem sieci handlowych wyniosła ok. 7 mld zł. W tym roku trafią za granicę - pod markami własnymi sieci oraz produktami pod markami producentów - wyroby warte 3 mld zł więcej. Należy zaznaczyć, że udział żywności w eksporcie przez sieci handlowych to ok. 80 proc.
Dodatkowo sprzedaż polskiej żywności w działających za granicą sklepach ma napędzać akcja "Jem bo polskie", w ramach której sieci handlowe chcą zwiększyć spożycie jabłek i warzyw na krajowym rynku, ale także eksport owoców na rynki zewnętrzne.
Jak poinformował Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji sieci biorących udział w akcji (Auchan, Tesco, Selgros, Carrefour, E.Leclerc, Metro Group - czyli Makro C&C i Real, Biedronka, Kaufland i Lidl) zgłosiły do swoich centrali i oddziałów krajowych prośbę w organizacji eksportu. - W odpowiedzi na przesłane zapytanie firmy zwiększyły zamówienia na jabłka od 500 do 13,5 tys. ton w stosunku do dotychczasowych zamówień - mówi Andrzej Faliński.
Poza promowaniem spożycia w kraju firmy członkowskie starają się też zwiększyć eksport polskich owoców i warzyw na inne rynki. - Oczywiście będzie trudno eksportować jabłka na część rynków europejskich. Widzimy jednak możliwości zwiększenia wysyłki polskich owoców na rynek brytyjski, grecki, niektórych niemieckich landów, ale także na rynki azjatyckie i afrykańskie - wyjaśnia dyrektor POHiD.
Przypomnijmy, że 1 października 2014 r. ruszyła kampania promocyjna "Jem bo polskie", organizowana pod auspicjami Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. W kampanii biorą udział firmy handlowe należące do POHiD, tj. Auchan Polska, Carrefour Polska, Galec (Leclerc), Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska, Kaufland Polska Markety, Metro Group/Makro Cash&Carry, Schiever Polska, Selgros Polska, Tesco Polska, Żabka Polska.
Celem kampanii jest promocja polskich jabłek oraz innych owoców i warzyw, przez poszerzenie rynku ich zbytu. Kampania ma zachęcić konsumentów do zwiększenia zakupów polskich jabłek i tym samym - poprzez zwiększenie obrotu - wesprzeć producentów w zderzeniu z trudną sytuacją nadpodaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,19

  • Śr

    3,06

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.