Wartość oferty Dino Polska sięgnie ok. 1,65 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 5 kwietnia 2017 09:27

Wartość oferty Dino Polska sięgnie ok. 1,65 mld zł Na zdj. Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. Fot. Dino

Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, opublikowała cenę akcji w ofercie publicznej. Ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych została ustalona w drodze budowy księgi popytu na 34,50 zł za jedną akcję, a ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych na 33,50 zł za jedną akcję. Oznacza to, że ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych jest równa cenie maksymalnej, a ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych jest wyższa od ceny maksymalnej.

Ustalono także, że oferta obejmie maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego, Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu (należącego do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Oznacza to, że wartość oferty Dino Polska S.A. wyniesie ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja spółki według ostatecznej ceny akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych wyniesie ok. 3,4 mld zł.

Inwestorom instytucjonalnym zaoferowane zostanie 45.456.047 akcji, a inwestorom indywidualnym - 2.402.000 akcji stanowiących 5% wszystkich akcji w ofercie. Inwestorzy transzy menedżerskiej obejmą 181.953 akcje po ostatecznej cenie akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych.

- Podczas roadshow spotkaliśmy się z ponad setką inwestorów instytucjonalnych w Warszawie, Londynie i innych miastach Europy oraz około 40 funduszami w Stanach Zjednoczonych. Spotykaliśmy się z dużymi, renomowanymi inwestorami instytucjonalnymi. Zainteresowanie naszą ofertą publiczną było bardzo duże, co przełożyło się na ustalenie ostatecznej ceny akcji dla inwestorów instytucjonalnych na poziomie wyższym od ceny maksymalnej - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Sieć Dino obejmuje 628 sklepów (dane na koniec 2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 mkw. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu proximity oraz umiejętność szybkiej ekspansji sieci sklepów, atrakcyjny asortyment, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty oraz konkurencyjne ceny.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.