Wartość oferty Dino Polska sięgnie ok. 1,65 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 5 kwietnia 2017 09:27

Wartość oferty Dino Polska sięgnie ok. 1,65 mld zł Na zdj. Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A. Fot. Dino

Dino Polska S.A., jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, opublikowała cenę akcji w ofercie publicznej. Ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych została ustalona w drodze budowy księgi popytu na 34,50 zł za jedną akcję, a ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych na 33,50 zł za jedną akcję. Oznacza to, że ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów indywidualnych jest równa cenie maksymalnej, a ostateczna cena akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych jest wyższa od ceny maksymalnej.

Ustalono także, że oferta obejmie maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48.040.000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego, Polish Sigma Group S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu (należącego do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Oznacza to, że wartość oferty Dino Polska S.A. wyniesie ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja spółki według ostatecznej ceny akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych wyniesie ok. 3,4 mld zł.

Inwestorom instytucjonalnym zaoferowane zostanie 45.456.047 akcji, a inwestorom indywidualnym - 2.402.000 akcji stanowiących 5% wszystkich akcji w ofercie. Inwestorzy transzy menedżerskiej obejmą 181.953 akcje po ostatecznej cenie akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych.

- Podczas roadshow spotkaliśmy się z ponad setką inwestorów instytucjonalnych w Warszawie, Londynie i innych miastach Europy oraz około 40 funduszami w Stanach Zjednoczonych. Spotykaliśmy się z dużymi, renomowanymi inwestorami instytucjonalnymi. Zainteresowanie naszą ofertą publiczną było bardzo duże, co przełożyło się na ustalenie ostatecznej ceny akcji dla inwestorów instytucjonalnych na poziomie wyższym od ceny maksymalnej - powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Sieć Dino obejmuje 628 sklepów (dane na koniec 2016 r.), zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 mkw. Większość sklepów Dino jest zlokalizowana w mniejszych miejscowościach, średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu proximity oraz umiejętność szybkiej ekspansji sieci sklepów, atrakcyjny asortyment, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty oraz konkurencyjne ceny.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu i Piotrkowie Trybunalskim.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane